Poland
PL EN

Specjalizacja Spotkań – Bezpieczeństwo IT

SPOTKANIA EDUKCYJNE Z CYKLU: BEZPIECZEŃSTWO IT
Profil uczestnika: Dyrektorzy/Kierownicy Działów IT, Informatycy
Analizowane rozwiązania:
  • Systemy Antywirusowe
  • Systemy Backupu
  • Systemy Monitoringu Wizyjnego
Technologie antywirusowe odpowiadają za identyfikację i eliminację wirusów, które przybierają formę złośliwego oprogramowania komputerowego lub niepożądanych aplikacji mających za zadanie wywołać określone uszkodzenia spowodowane tzw. infekcją wirusową.

Systemy antywirusowe stosowane są jako dodatkowe zabezpieczenie serwerów/stacji roboczych. Zarażenie infekcją wirusową najczęściej pochodzi z zewnętrznych, niezweryfikowanych nośników danych lub też przez Internet. Jednym z podstawowych narzędzi programu antywirusowego jest tzw. zapora ogniowa (ang. firewall), która ogranicza dostęp do zasobów poszczególnych komputerów i chroni je przed wpływami z zewnątrz (sieci publiczne, sieci lokalne, Internet). Zagrożenia wirusowe (robaki internetowe, spyware, konie trojańskie etc.) monitorowane są i wykrywane są w czasie rzeczywistym, co umożliwia stałą kontrolę bezpieczeństwa danego stanowiska. Odbywa się ono poprzez cykliczne wykonywanie skanowania komputerów po kątem potencjalnych infekcji/ataków. Gdy takie się pojawią, system automatycznie blokuje działanie użytkownika, chcącego pobrać zainfekowany program lub połączyć się z niezaufaną stroną internetową. System antywirusowy jest skutecznym narzędziem ochrony danych tylko w wypadku, gdy baza wirusów jest automatycznie aktualizowana przez producenta oprogramowania.

Główne korzyści z wykorzystania systemu antywirusowego:
  • Wykrywanie obecności wirusa w systemie;
  • Zapobieganie instalacji niepożądanego oprogramowania na komputerze;
  • Możliwość naprawy uszkodzonych przez wirus plików;
  • Ciągła ochrona bezpieczeństwa stacji roboczych.


Systemy backupu są odpowiadają za tworzenie kopii zapasowych najważniejszych danych w organizacji. Niejednokrotnie w ten sposób zabezpieczane są całe komputery wraz z danymi, co eliminuje ryzyko ich utraty w razie awarii. Gdy do tej już dojdzie, systemy backupu umożliwiają szybkie odzyskanie utraconych plików, a nawet oprogramowania, które uprzednio było zaimplementowane na urządzeniach. Backup umożliwia także zabezpieczenie danych przed ich niepożądanym wyciekiem spoza firmy, poprzez ich szyfrowanie, kompresję czy też zdalny monitoring. Systemy backupowe są na tyle elastyczne, iż istnieje możliwość dopasowania harmonogramu wykonywania kopii zapasowych do specyfiki i pracy przedsiębiorstwa w taki sposób, by nie przeszkadzał pracownikom. Nowoczesne systemy posiadają możliwość pracy w tle – tak, by pracownicy nie odczuli spowolnienia pracy systemu spowodowanego wykonywanymi kopiami zapasowymi. Kopii zapasowej można dokonywać względem pojedynczych plików jak i całego obrazu dysku.

Ważne jest, by pamiętać o tym, aby kopie zapasowe były przechowywane w innym miejscu niż komputer, a nawet w innym budynku, gdyż w razie katastrofy (powódź/pożar/kradzież) kopia będzie bezpieczna. Dodatkową możliwością tworzenia kopii zapasowych jest technologia cloud computing (przechowywanie danych w chmurze). Przy wykorzystaniu tej metodologii należy pamiętać o odpowiednim zaszyfrowaniu plików, by w razie pomyłki uniknąć przechwycenia danych przez niepowołane ręce. Szczególnie ważne pliki powinno się przechowywać w kilku kopiach zapasowych. Przed wykonaniem kopii zapasowej należy przetestować system backupu, by mieć pewność, że system zaimplementowany jest prawidłowo i w krytycznym momencie zadziała właściwie.

Główne korzyści z wykorzystania systemów backupowych:
  • Zabezpieczenie najważniejszych plików/dokumentów;
  • Możliwość szybkiego odzyskania pożądanych danych w razie awarii;
  • Zapis kopii zapasowych z częstotliwością preferencji użytkownika;
  • Możliwość gromadzenia kopii zapasowych "w chmurze";
  • Gromadzone dane objęte są ochroną przed potencjalnymi zagrożeniami (wirusy, uszkodzenia mechaniczne dysku, pożar, powódź.


Systemu monitoringu wizyjnego wykorzystywany w przedsiębiorstwach przemysłowych mają za zadanie nadzorować przebieg procesów produkcyjnych, co umożliwia kontrolę, zwłaszcza w obszarach trudnodostępnych. Są nieodłącznym elementem wyposażenia sprzętowego nowoczesnych hal produkcyjnych, czy też składów magazynowych. Dzięki ciągłej kontroli możliwe jest szybsze i trafniejsze podejmowanie decyzji np. w przypadku awarii (ponieważ znane jest jej źródło) lub gdy na hali produkcyjnej zdarzy się wypadek bądź dojdzie do kradzieży. Zaletą systemów jest przede wszystkim możliwość monitorowania kilku miejsc jednocześnie w technologii cyfrowej bez względu na panującą porę dnia czy warunki pogodowe. Transmisja danych odbywa się poprzez wykorzystanie sieci komputerowej oraz protokołu IP, ponieważ urządzenia wizyjne posiadają wbudowany serwer WWW. Nowoczesne systemy monitoringu wizyjnego wyposażone są w funkcjonalność sterowania kamerami oraz nagrywania sygnału audio. Z drugiej strony posiadają także możliwość zastosowania zabezpieczeń informatycznych przez podsłuchem, sabotażem czy też fałszowaniem źródła obrazu.

Główne korzyści z wykorzystania systemów monitoringu wizyjnego:
  • Automatyczna detekcja ruchu/zmiany miejsca obserwowanego obiektu;
  • Integracja systemu z systemem biometrycznym typu BMS;
  • Możliwość szybkiej reakcji i przeciwdziałania wstępu osób niepowołanych;
  • Możliwość kontroli pracy oraz eliminacja nieuczciwych pracowników;
  • Poprawa efektywności pracy;
  • Możliwość dysponowania zapisem wstecznym z kamer;
  • Integracja systemu z narzędziami alarmującymi i ochrony;
  • Ciągły nadzór ładunków i rozładunków towarów.
Zobacz Pełne OpisySpecjalizacje:

Zarządzanie

Efektywność przedsiębiorstwa w znacznym stopniu zależy od odpowiednio dobranych i wdrożonych...

Branża Spożywcza

Branża spożywcza obwarowana jest rygorystycznymi normami sanitarnymi oraz unijnymi, takimi jak HACCP,...

Produkcja

Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie...

Branża Chemiczna

Branża chemiczna wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które zwiększają...

Logistyka i Magazyn

Blisko 30% firm spedycyjnych, które współpracuje z BPC Group planuje zoptymalizować koszty działalności...

Branża Energy & Utilities

Przedsiębiorstwa sektora utilities coraz większy nacisk kładą na informatyzowanie strategicznych...

Dystrybucja i Handel

Czynnikiem, który odpowiada za sukces i płynność w branży jest logistyczny łańcuch dostaw....

Branża Metalowa i Maszynowa

Przedsiębiorstwa branży metalowej i maszynowej muszą zoptymalizować dużą liczbę procesów zachodzących...

Bezpieczeństwo IT

Przedsiębiorcy postrzegają niebezpieczeństwo wycieku danych jako realne zagrożenie dla prowadzenia...

Synergia Systemów IT

Na polskim rynku istnieje co najmniej kilkadziesiąt rozwiązań MRP/ERP wspierających zarządzanie...
Bezpieczeństwo IT – Nadchodzące Spotkania:
Brak nadchodzących spotkań dla wybranej Specjalizacji.
Bezpieczeństwo IT – Zrealizowane Spotkania:
16 czerwca 2016 r.
Synergy Days – Kraków, Blok III
15 czerwca 2016 r.
Synergy Days – Warszawa, Blok III
19 kwietnia 2016 r.
Roadshow w Rzeszowie
10 grudnia 2015 r.
Konferencja w Katowicach - Blok IV
11 września 2015 r.
Roadshow w Mielcu
23 czerwca 2015 r.
Warsztaty w Warszawie
17 czerwca 2015 r.
Synergy Days – Solutions for Data Center
21 maja 2015 r.
Roadshow w Gdynii
16 kwietnia 2015 r.
Roadshow w Lublinie
10 grudnia 2014 r.
Roadshow w Katowicach
25 września 2014 r.
Roadshow w Łodzi
23 września 2014 r.
Konferencja w Katowicach
25 czerwca 2014 r.
Roadshow w Szczecinie
11 czerwca 2014 r.
Roadshow w Bydgoszczy
29 maja 2014 r.
Roadshow w Warszawie
27 maja 2014 r.
Konferencja w Katowicach
15 maja 2014 r.
Konferencja w Gdańsku
10 kwietnia 2014 r.
Konferencja w Krakowie
08 kwietnia 2014 r.
Roadshow w Poznaniu
20 lutego 2014 r.
Konferencja w Poznaniu
18 lutego 2014 r.
Roadshow w Tychach
18 grudnia 2013 r.
Konferencja we Wrocławiu
06 grudnia 2013 r.
Roadshow w Katowicach
27 listopada 2013 r.
Roadshow w Łodzi
15 listopada 2013 r.
Roadshow w Poznaniu
14 listopada 2013 r.
Roadshow w Opolu
10 października 2013 r.
Roadshow w Katowicach
09 października 2013 r.
Roadshow w Krakowie
03 października 2013 r.
Roadshow w Kaliszu
25 września 2013 r.
Warsztaty we Wrocławiu
12 września 2013 r.
Roadshow w Bydgoszczy
05 września 2013 r.
Warsztaty w Kaliszu
19 czerwca 2013 r.
Roadshow w Kędzierzynie-Koźlu
12 czerwca 2013 r.
Roadshow w Rzeszowie
28 maja 2013 r.
Roadshow w Łodzi
23 maja 2013 r.
Roadshow w Tarnowie
25 kwietnia 2013 r.
Roadshow w Częstochowie
25 kwietnia 2013 r.
Roadshow w Gdańsku
18 kwietnia 2013 r.
Konferencja w Katowicach
09 kwietnia 2013 r.
Konferencja w Krakowie
14 marca 2013 r.
Roadshow we Wrocławiu
07 lutego 2013 r.
Roadshow w Szczecinie
06 lutego 2013 r.
Roadshow w Gorzowie Wielkopolskim
17 października 2012 r.
Roadshow w Opolu
04 października 2012 r.
Konferencja w Krakowie
18 września 2012 r.
Roadshow w Kielcach
21 czerwca 2012 r.
Roadshow w Łodzi
31 maja 2012 r.
Konferencja w Poznaniu
26 kwietnia 2012 r.
Konferencja we Wrocławiu
15 marca 2012 r.
Roadshow w Wałbrzychu
06 października 2011 r.
Konferencja w Krakowie
07 października 2010 r.
Konferencja w Katowicach
15 października 2009 r.
Konferencja w Krakowie
Wdrożenie systemu klasy ECM
 
Zbigniew Błaszczyk
Zbigniew Błaszczyk
Prezes Zarządu
FEBIT
Co trzeba zrobić lub jakie warunki trzeba spełnić aby system ECM został skutecznie wdrożony?
Przede wszystkim organizacja chcąca wdrożyć u siebie system ECM musi odczuwać taką potrzebę. Dzieje się tak najczęściej wówczas, gdy osiąga ona takie rozmiary, że brak efektywnego przepływu informacji staje się poważnym problemem w bieżącej działalności i zaczyna być barierą dla dalszego rozwoju. Przyjmuje się, że przedsiębiorstwo ma zdefiniowaną strukturę organizacyjną z jasno zdefiniowanymi kompetencjami na poszczególnych stanowiskach, a procesy decyzyjne odbywają się według ściśle określonych reguł. Wówczas możliwa jest automatyzacja takich procesów za pomocą systemów informatycznych. Niezwykle istotna dla skutecznego wdrożenia systemu ECM jest pełne zaangażowanie decydentów i ich wsparcie dla procesu wdrożenia na wszystkich etapach. Kierownik projektu wdrożeniowego (...) Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych (...) Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Krakowie 07 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Warsztaty w Katowicach 21 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Patroni Medialni
Konferencja w Katowicach 26 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Gdynii 28 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Poznaniu 12 października 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni