Poland
PL EN

Specjalizacja Spotkań – Zarządzanie

SPOTKANIA EDUKCYJNE Z CYKLU: ZARZĄDZANIE
Profil uczestnika: Dyrektorzy/Kierownicy odpowiedzialni za wybór systemu klasy ERP/MRP
Analizowane rozwiązania:
  • ERP – Enterprise Resource Planning
    (pl. System Zaawansowanego Zarządzania Zasobami Przedsiębiorstwa)
  • BI – Business Intelligence
    (pl. System Analityki Biznesowej)
  • DMS – Document Management System
    (pl. System Zarządzania Dokumentami)
Obecnie na rynku polskim dostępnych jest kilkadziesiąt systemów informatycznych klasy ERP (sklasyfikowanych), które oferowane są przez kilkuset dostawców. Systemy wspierają zarządzanie organizacją niemal we wszystkich obszarach jej działalności, takich jak księgowość, finanse, kadry i płace, produkcja, zaopatrzenie, gospodarka magazynowa i logistyka, planowanie realizacji sprzedaży. Zdecydowana większość rozwiązań posiada strukturę modułową. Coraz częściej jednak na rynku pojawiają się aplikacje, które łączą funkcjonalności w ramach jednej platformy. Zaciera się granica pomiędzy modułami, a rozwiązania optymalizowane są pod kątem wydajności i szybkości działania.

Producenci rozwiązań klasy ERP systematycznie rozbudowują aplikacje o nowe funkcjonalności dostosowując je do specyfiki poszczególnych branż. Wielu dostawców tworzy własne programy, które uzupełniają możliwości podstawowych rozwiązań dostosowując je tym samym do profili działalności przedsiębiorstwa. Dostawcy w różny sposób klasyfikują funkcjonalności w ramach systemów klasy ERP.

Główne korzyści z wykorzystania systemów klasy ERP:
  • Zwiększenie wydajności pracowników oraz całego przedsiębiorstwa;
  • Poprawa kontroli kosztów, pracowników i procesów zachodzących w firmie;
  • Wzrost sprzedaży;
  • Poprawa jakości obsługi klientów;
  • Obniżenie zapasów stanów magazynowych;
  • Bezpieczne gromadzenie poufnych danych;
  • Sprawna wymiana informacji pomiędzy pracownikami.


Systemy Business Inteligence wspomagają podejmowanie kluczowych decyzji na szczeblu zarządczym, poprzez analizę zgromadzonych informacji biznesowych pochodzących z różnych obszarów przedsiębiorstwa. Wspierają zarządzanie poprzez prognozowanie wykonywanie prognoz oraz szacowania obecnego stanu biznesowego przedsiębiorstwa. Analityka biznesowa ma szczególne znaczenie w przedsiębiorstwach, które posiadają wiele oddziałów, rozbudowaną sieć parterów czy też prowadzą zdywersyfikowaną działalność produktową. Prawidłowo wdrożony system klasy BI posiada w swojej strukturze hurtownię danych, która z kolei integruje się z pozostałym oprogramowaniem w przedsiębiorstwie. Analityka biznesowa obejmuje takie obszary jak: benchmarking, statystyka, raportowanie biznesowe, badania operacyjne, ekonometria, bazy danych, analityka, sztuczna inteligencja, data mining.

Główne korzyści z wykorzystywania systemów klasy BI:
  • Poprawa jakości obsługi klientów i wzrost sprzedaży;
  • Wsparcie w podejmowaniu kluczowych inwestycji w oparciu o raporty analityczne;
  • Możliwość prognozowania sprzedaży;
  • Stały wgląd w najważniejsze informacje każdego obszaru merytorycznego w przedsiębiorstwie.


Systemy klasy DMS umożliwiają przetwarzanie oraz archiwizację dokumentów, które generowane są w przedsiębiorstwach. Ich głównym celem jest minimalizowanie ilości papierowej dokumentacji na rzecz archiwów elektronicznych. Przetwarzanie dokumentów dotyczy zarówno egzemplarzy wewnętrznych różnych obszarów merytorycznych organizacji, jak również tych dostarczanych z zewnątrz (faktury, korespondencja, zamówienia, różnego rodzaju pisma urzędowe). Systemy klasy DMS w sposób szczególny wspierają obszar gromadzenia wiedzy oraz jej organizowania. W znacznym stopniu ułatwiają pracę przedsiębiorstwom, instytucjom państwowym oraz biurom. W przypadku jakiejkolwiek kontroli, wymagane dokumenty mogą zostać bardzo szybko zidentyfikowane i odtworzone wraz z historią ich obiegu w przedsiębiorstwie.

Główne korzyści z wykorzystania systemów klasy DMS:
  • Oszczędność czasu przeznaczonego na organizację, gromadzenie
    oraz przeszukiwanie dokumentacji funkcjonującej w formie papierowej;
  • Możliwość stałego kontrolowania dokumentów w przedsiębiorstwie;
  • Możliwość zarządzania projektami produktów;
  • Możliwość integracji z aplikacjami biurowymi;
  • Usprawnienie pracy w działach księgowych, kadrach, kontroli jakości.


Zobacz Pełne OpisySpecjalizacje:

Zarządzanie

Efektywność przedsiębiorstwa w znacznym stopniu zależy od odpowiednio dobranych i wdrożonych...

Branża Spożywcza

Branża spożywcza obwarowana jest rygorystycznymi normami sanitarnymi oraz unijnymi, takimi jak HACCP,...

Produkcja

Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie...

Branża Chemiczna

Branża chemiczna wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które zwiększają...

Logistyka i Magazyn

Blisko 30% firm spedycyjnych, które współpracuje z BPC Group planuje zoptymalizować koszty działalności...

Branża Energy & Utilities

Przedsiębiorstwa sektora utilities coraz większy nacisk kładą na informatyzowanie strategicznych...

Dystrybucja i Handel

Czynnikiem, który odpowiada za sukces i płynność w branży jest logistyczny łańcuch dostaw....

Branża Metalowa i Maszynowa

Przedsiębiorstwa branży metalowej i maszynowej muszą zoptymalizować dużą liczbę procesów zachodzących...

Bezpieczeństwo IT

Przedsiębiorcy postrzegają niebezpieczeństwo wycieku danych jako realne zagrożenie dla prowadzenia...

Synergia Systemów IT

Na polskim rynku istnieje co najmniej kilkadziesiąt rozwiązań MRP/ERP wspierających zarządzanie...
Zarządzanie – Nadchodzące Spotkania:
07 września 2017 r.
Rejestracja Otwarta
Konferencja w Krakowie
21 września 2017 r.
Rejestracja Otwarta
Warsztaty w Katowicach
Zarządzanie – Zrealizowane Spotkania:
21 lipca 2017 r.
Roadshow w Szczyrku
20 czerwca 2017 r.
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok III
20 czerwca 2017 r.
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok I
25 maja 2017 r.
Konferencja w Kielcach
27 kwietnia 2017 r.
Virtual Trip w Łodzi - Blok II
20 kwietnia 2017 r.
Konferencja w Krakowie - Blok II
28 marca 2017 r.
Konferencja w Poznaniu
21 marca 2017 r.
Konferencja w Warszawie
09 marca 2017 r.
Konferencja we Wrocławiu - Blok II
21 lutego 2017 r.
Konferencja w Chorzowie
26 stycznia 2017 r.
Konferencja w Warszawie
24 stycznia 2017 r.
Konferencja we Wrocławiu
06 grudnia 2016 r.
Konferencja w Gdańsku
24 listopada 2016 r.
Konferencja w Warszawie
23 listopada 2016 r.
Konferencja w Bydgoszczy
27 października 2016 r.
Konferencja w Krakowie - Blok III
27 października 2016 r.
Konferencja w Krakowie - Blok II
23 czerwca 2016 r.
Warsztaty w Krakowie
16 czerwca 2016 r.
Synergy Days – Kraków, Blok III
16 czerwca 2016 r.
Synergy Days – Kraków, Blok II
15 czerwca 2016 r.
Synergy Days – Warszawa, Blok III
15 czerwca 2016 r.
Synergy Days – Warszawa, Blok II
19 maja 2016 r.
Virtual Trip – Wrocław, Blok IV
19 maja 2016 r.
Virtual Trip – Wrocław, Blok II
19 maja 2016 r.
Roadshow w Olsztynie
20 kwietnia 2016 r.
Roadshow w Bydgoszczy
19 kwietnia 2016 r.
Roadshow w Rzeszowie
14 kwietnia 2016 r.
Konferencja w Łodzi - Blok I
15 marca 2016 r.
Roadshow w Warszawie
09 marca 2016 r.
Warsztaty w Krakowie
25 lutego 2016 r.
Konferencja w Poznaniu - Blok I
24 lutego 2016 r.
Konferencja w Toruniu - Blok II
24 lutego 2016 r.
Konferencja w Toruniu - Blok I
23 lutego 2016 r.
Roadshow w Kielcach
28 stycznia 2016 r.
Konferencja w Rzeszowie - Blok I
10 grudnia 2015 r.
Konferencja w Katowicach - Blok II
10 grudnia 2015 r.
Konferencja w Katowicach - Blok I
26 listopada 2015 r.
Roadshow we Wrocławiu
18 listopada 2015 r.
Roadshow w Bydgoszczy
17 listopada 2015 r.
Roadshow w Gorzowie Wlkp.
28 października 2015 r.
Virtual Trip – Katowice, Blok II
28 października 2015 r.
Virtual Trip – Katowice, Blok I
20 października 2015 r.
Konferencja w Warszawie
08 października 2015 r.
Roadshow w Łodzi
07 października 2015 r.
Roadshow w Lesznie
29 września 2015 r.
Roadshow w Wałbrzychu
24 września 2015 r.
Konferencja w Krakowie
10 września 2015 r.
Roadshow w Poznaniu
19 czerwca 2015 r.
Synergy Days – Dzień II, Blok II
19 czerwca 2015 r.
Synergy Days – Dzień II, Blok I
18 czerwca 2015 r.
Synergy Days – Dzień I, Blok II
18 czerwca 2015 r.
Synergy Days – Dzień I, Blok I
22 maja 2015 r.
Roadshow w Olsztynie
21 maja 2015 r.
Roadshow w Gdynii
22 kwietnia 2015 r.
Roadshow w Kaliszu
16 kwietnia 2015 r.
Roadshow w Lublinie
18 marca 2015 r.
Roadshow w Gnieźnie
12 lutego 2015 r.
Roadshow w Łodzi
28 stycznia 2015 r.
Roadshow w Grudziądzu
27 stycznia 2015 r.
Roadshow w Poznaniu
16 grudnia 2014 r.
Roadshow w Warszawie
05 grudnia 2014 r.
Roadshow w Katowicach
27 listopada 2014 r.
Roadshow we Wrocławiu
21 listopada 2014 r.
Roadshow w Toruniu
29 października 2014 r.
Konferencja w Krakowie
23 października 2014 r.
Roadshow w Poznaniu
22 października 2014 r.
Konferencja we Wrocławiu
25 września 2014 r.
Roadshow w Łodzi
24 września 2014 r.
Roadshow w Warszawie
23 września 2014 r.
Konferencja w Katowicach
09 września 2014 r.
Roadshow we Wrocławiu
21 sierpnia 2014 r.
Roadshow w Szczyrku
24 lipca 2014 r.
Roadshow we Wrocławiu
25 czerwca 2014 r.
Roadshow w Szczecinie
17 czerwca 2014 r.
Roadshow w Krakowie
12 czerwca 2014 r.
Roadshow w Poznaniu
11 czerwca 2014 r.
Roadshow w Bydgoszczy
28 maja 2014 r.
Roadshow w Warszawie
27 maja 2014 r.
Konferencja w Katowicach
15 maja 2014 r.
Konferencja w Gdańsku
14 maja 2014 r.
Roadshow w Wałbrzychu
08 kwietnia 2014 r.
Roadshow w Poznaniu
26 marca 2014 r.
Roadshow w Stalowej Woli
20 marca 2014 r.
Konferencja w Katowicach
11 marca 2014 r.
Roadshow w Radomiu
20 lutego 2014 r.
Konferencja w Poznaniu
18 lutego 2014 r.
Roadshow w Tychach
30 stycznia 2014 r.
Roadshow w Rzeszowie
22 stycznia 2014 r.
Konferencja w Katowicach
18 grudnia 2013 r.
Konferencja we Wrocławiu
06 grudnia 2013 r.
Roadshow w Katowicach
27 listopada 2013 r.
Roadshow w Łodzi
21 listopada 2013 r.
Konferencja w Krakowie
20 listopada 2013 r.
Roadshow w Poznaniu
19 listopada 2013 r.
Warsztaty w Poznaniu
15 listopada 2013 r.
Roadshow w Lesznie
15 listopada 2013 r.
Roadshow w Poznaniu
14 listopada 2013 r.
Roadshow w Opolu
17 października 2013 r.
Konferencja we Wrocławiu
10 października 2013 r.
Roadshow w Katowicach
09 października 2013 r.
Roadshow w Krakowie
03 października 2013 r.
Roadshow w Kaliszu
25 września 2013 r.
Warsztaty we Wrocławiu
24 września 2013 r.
Roadshow w Bielsku-Białej
17 września 2013 r.
Roadshow w Olsztynie
12 września 2013 r.
Roadshow w Bydgoszczy
11 września 2013 r.
Roadshow w Poznaniu
05 września 2013 r.
Warsztaty w Kaliszu
26 czerwca 2013 r.
Roadshow w Bydgoszczy
19 czerwca 2013 r.
Roadshow w Kędzierzynie-Koźlu
12 czerwca 2013 r.
Roadshow w Rzeszowie
11 czerwca 2013 r.
Konferencja w Katowicach
28 maja 2013 r.
Roadshow w Łodzi
24 maja 2013 r.
Roadshow w Gorzowie Wielkopolskim
23 maja 2013 r.
Roadshow w Tarnowie
25 kwietnia 2013 r.
Roadshow w Częstochowie
25 kwietnia 2013 r.
Roadshow w Gdańsku
24 kwietnia 2013 r.
Roadshow w Poznaniu
18 kwietnia 2013 r.
Konferencja w Katowicach
09 kwietnia 2013 r.
Konferencja w Krakowie
28 marca 2013 r.
Roadshow w Chorzowie
21 marca 2013 r.
Roadshow w Opolu
14 marca 2013 r.
Roadshow we Wrocławiu
14 marca 2013 r.
Warsztaty w Częstochowie
07 marca 2013 r.
Roadshow w Stalowej Woli
28 lutego 2013 r.
Warsztaty w Krakowie
07 lutego 2013 r.
Roadshow w Szczecinie
06 lutego 2013 r.
Roadshow w Gorzowie Wielkopolskim
16 stycznia 2013 r.
Warsztaty BPC we Wrocławiu
12 grudnia 2012 r.
Warsztaty BPC w Kielcach
24 października 2012 r.
Konferencja w Katowicach
17 października 2012 r.
Roadshow w Opolu
04 października 2012 r.
Konferencja w Krakowie
25 września 2012 r.
Warsztaty BPC w Katowicach
18 września 2012 r.
Roadshow w Kielcach
27 czerwca 2012 r.
Warsztaty ERP w Poznaniu
21 czerwca 2012 r.
Roadshow w Łodzi
20 czerwca 2012 r.
Roadshow w Katowicach
31 maja 2012 r.
Konferencja w Poznaniu
17 maja 2012 r.
Warsztaty ERP we Wrocławiu
26 kwietnia 2012 r.
Konferencja we Wrocławiu
15 marca 2012 r.
Roadshow w Wałbrzychu
27 października 2011 r.
Konferencja w Katowicach
06 października 2011 r.
Konferencja w Krakowie
07 października 2010 r.
Konferencja w Katowicach
22 kwietnia 2010 r.
Konferencja w Poznaniu
15 października 2009 r.
Konferencja w Krakowie
Wdrożenie systemu klasy ECM
 
Zbigniew Błaszczyk
Zbigniew Błaszczyk
Prezes Zarządu
FEBIT
Co trzeba zrobić lub jakie warunki trzeba spełnić aby system ECM został skutecznie wdrożony?
Przede wszystkim organizacja chcąca wdrożyć u siebie system ECM musi odczuwać taką potrzebę. Dzieje się tak najczęściej wówczas, gdy osiąga ona takie rozmiary, że brak efektywnego przepływu informacji staje się poważnym problemem w bieżącej działalności i zaczyna być barierą dla dalszego rozwoju. Przyjmuje się, że przedsiębiorstwo ma zdefiniowaną strukturę organizacyjną z jasno zdefiniowanymi kompetencjami na poszczególnych stanowiskach, a procesy decyzyjne odbywają się według ściśle określonych reguł. Wówczas możliwa jest automatyzacja takich procesów za pomocą systemów informatycznych. Niezwykle istotna dla skutecznego wdrożenia systemu ECM jest pełne zaangażowanie decydentów i ich wsparcie dla procesu wdrożenia na wszystkich etapach. Kierownik projektu wdrożeniowego (...) Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych (...) Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Krakowie 07 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Warsztaty w Katowicach 21 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Patroni Medialni
Konferencja w Katowicach 26 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Gdynii 28 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Poznaniu 12 października 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni