Poland
PL EN

Konferencja w Katowicach, 20 marca 2014 r.

Informacje
Synergy Poland zaprasza Państwa na Konferencję:
Automatyzacja i optymalizacja procesów biznesowych i produkcyjnych
w przedsiębiorstwach branży metalowej / maszynowej
Sektor metalowy (produkcja stali, dystrybucja, obróbka metalu) dostarcza komponentów oraz
wyrobów gotowych dla wielu innych sektorów produkcji, m.in. przemysłu maszynowego, spożywczego,
motoryzacyjnego, budowlanego czy metalurgicznego. Dynamika rozwoju tej branży rośnie. Przedsiębiorstwa
systematycznie inwestują w rozwiązania wspierające zarządzanie. Muszą zoptymalizować dużą liczbę
procesów zachodzących w organizacji, zwłaszcza w obszarze produkcji.

Dlatego też na spotkaniu poruszona zostanie tematyka systemów klasy ERP z uwzględnieniem
specyfiki branży metalowej
. Zaproszeni dostawcy przedstawią możliwości rozwiązania problemów
branżowych w omawianych rozwiązaniach. Zostanie poruszona kwestia zarządzania produkcją w ujęciu
zarówno produkcji jednostkowej, jak i seryjnej. Nacisk zostanie położony na omówienie specyfiki branży
hutniczej, odlewniczej, przedsiębiorstw zajmujących się obróbką metali, produkcją wyrobów
z metalu, czy też produkcją maszyn
.

Wg. Aberdeen Group ponad połowa firm posługujących się systemem ERP przyznała, że nie wie, co
dzieje się na hali, czyli są rozbieżności pomiędzy danymi w systemie a aktualnymi stanami magazynowymi
i realizowanymi zleceniami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym. Na spotkaniu poruszone zostaną
zagadnienia:
  • Zbierania danych z procesu produkcyjnego w czasie rzeczywistym (MES);
  • Planowania produkcji z uwzględnieniem zasobów (maszyn i ludzi);
  • Rzeczywistego rozliczania produkcji w porównaniu z rozliczeniem wg normatywu;
  • Śledzenia wyrobów i surowców z których produkt został wykonany (traceability);
  • Śledzenia produktów poprzez technologię RFID.


Podczas spotkania zostanie również poruszony temat systemów 3D CAD/CAM/CAE/PDM
wspomagających projektowanie, wytwarzanie, wykonywanie analiz inżynierskich oraz zarządzanie
dokumentacją.

Przedsiębiorstwa branży metalowej coraz częściej zauważają potrzebę wdrożenia rozwiązania, które
pozwoli sprawnie zarządzać pracą oraz dokumentami. Ważne jest zarządzanie dokumentami
kosztowymi. Temat ten również zostanie omówiony na spotkaniu.

Na spotkaniu zaprezentujemy rozwiązania klas:
  • Klasy ERP Infor SyteLine (Trax S.A.), Abas ERP (Synthelix Sp. z o.o.) oraz HermesSQL
    (Humansoft Sp. z o.o.) – systemy z rozwiniętymi modułami zarządzającymi produkcją od strony
    planowania, harmonogramowania i rozliczania. Nacisk położony zostanie na zaawansowane
    planowanie produkcji (APS)
    ;
  • Klasy MES / SCADA Proxia MES (Proxia Polska Sp. z o.o.), ANT Smart Production (ANT Sp. z o.o.),
    ADOP zp (ADOP Sp. z o.o.) – rozwiązania, które umożliwiają optymalizację kosztów produkcji poprzez
    zbieranie danych z produkcji w czasie rzeczywistym, monitorowanie pracy maszyn, ich przestojów,
    współczynników wydajności (OEE);
  • CMMS firmy Proxia Polska Sp. z o.o.;
  • Klasy RFID / traceability firmy Balluff Sp. z o.o. – śledzenia wyrobów i surowców z których produkt
    został wykonany;
  • Klasy CAD/CAM SolidWorks (CNS Solutions Sp. z o.o.) oraz Creo / Pro/ENGINEER (Econocap
    Sp. z o.o.) – systemy wspomagające projektowanie, wytwarzanie, wykonywanie analiz inżynierskich
    oraz zarządzanie dokumentacją;
  • Klasy workflow / Altar DocFlow (Altar Sp. z o.o.) – zarządzanie elektronicznym obiegiem
    dokumentów w tym automatyzacją obiegu dokumentów kosztowych.
Konferencja Synergy Poland:
Termin: 20 marca 2014 r.
Czwartek, 08:45
Miejsce: Katowice, Qubus Hotel Prestige
40-007 Katowice, ul. Uniwersytecka 13
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: imienne certyfikaty, lunch dla uczestników)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
Synthelix Sp. z o.o. TRAX S.A. Humansoft Sp. z o.o. Altar Sp. z o.o. Balluff Sp. z o.o. CNS Solutions Sp. z o.o. Econocap Polska Sp. z o.o. ADOP Sp. z o.o. Proxia Polska Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o.
Sponsorzy:
Przedsiębiorstwo JOTKEL Vecto Sp. z o.o. Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
Big Data
 
Krystyna Zięba
Krystyna Zięba
Wiceprezes Zarządu
Virtual Technologies
IT Sp. z o.o.
W IT wszystko kręci się wokół Big Data. Każda współczesna firma zbiera dziś ogromne ilości danych dotyczących własnej działalności oraz zachowań i preferencji swoich klientów. Sztuką jest dokonać właściwej ich analizy i spożytkować uzyskane informacje tak, by jak najbardziej przysłużyły się firmie.
Nowoczesna analityka biznesowa, zwana Analityką 3.0, pozwala na odkrywanie przyczyn zaistniałych zdarzeń, wychwytywanie prawidłowości, ale także, co niezwykle istotne, na tworzenie prognoz i predykcji, czyli przewidywanie, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Zastosowanie zaawansowanej analityki dla bardzo dużej ilości danych, umożliwia optymalizowanie swoich działań, lepsze planowanie biznesowe i budowanie przewagi konkurencyjnej.
Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych czy fałszowania faktur, a także zmniejszenie tzw. luki podatkowej. Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Virtual Trip w Łodzi - Blok I 27 kwietnia 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Virtual Trip w Łodzi - Blok II 27 kwietnia 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Poznaniu - Blok I 23 maja 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Poznaniu - Blok II 23 maja 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Kielcach 25 maja 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni