Poland
PL EN

Synergy Poland Sp. z o.o.

Synergy Poland świadczy usługi doradcze na rzecz dostawców rozwiązań IT w obszarze zarządzania strategicznego oraz wzmacniania procesów sprzedażowych, takie jak:
  • Analiza SWOT: pozycjonowanie systemu IT na tle konkurencyjnych i alternatywnych rozwiązań;
    pozycjonowanie dostawcy na tle konkurencji; wyznaczanie domen strategicznych działalności;
  • Biznes plany: wybór kierunków, metod i narzędzi oddziaływania biznesowego;
  • Budowa kanałów sprzedaży; Weryfikacja kompetencji członków sieci dilerskich;
  • Szkolenia kadry menadżerskiej i handlowej w obszarze wzmacniania konkurencyjności firmy;
  • Asysta i wsparcie w rozmowach handlowych z przedsiębiorcami;
  • Wsparcie w pozyskaniu funduszy unijnych na zakup rozwiązań przez potencjalnych użytkowników;
  • Promowanie innowacyjnych oraz autorskich aplikacji software'owych.

Do chwili obecnej firma przeanalizowała kompetencje kilkuset dostawców IT obecnych na rynku polskim. Ponad 200 projektów zrealizowała na zamówienie wzmacniając pozycję konkurencyjną dostawców. Usługi wsparcia strategicznego oraz marketingowego dotyczyły rozwiązań informatycznych kilkudziesięciu klas systemowych m.in, APS, BI, BPM, CMMS, CMS, CRM, DMS, EAM, EIS, EFM, ERP, HRM, MES, MES, PLM, RCP, RFID, SCADA, SCM, SFA, WMS, WORKFLOW.

Oprócz doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany Synergy Poland organizuje warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorców. Działania edukacyjne prowadzone są w ramach BPC Training Centre. W ciągu ośmiu lat działalności zostało wyedukowanych w obszarze zagadnień informatycznych kilka tysięcy osób: reprezentantów rożnych sektorów rynku wywodzących się zarówno z kadr informatycznych, jak i poziomów decyzyjnych. BPC Training Centre zorganizowało kilkadziesiąt spotkań dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w rożnych częściach kraju. Firma posiada rekomendacje dostawców wiodących na rynku systemów informatycznych potwierdzające wysoką jakość świadczonych usług, a także profesjonalizm w obszarze dostosowania rozwiązania IT do potrzeb przedsiębiorstwa.
Zobacz Pełen HarmonogramNajbliższe Spotkania Prezentacyjne:
24 kwietnia 2018 r.
Rejestracja Zamknięta
Konferencja w Łodzi
15 maja 2018 r.
Rejestracja Otwarta
Konferencja w Katowicach
17 maja 2018 r.
Rejestracja Otwarta
Konferencja w Stalowej Woli
24 maja 2018 r.
Rejestracja Otwarta
Konferencja we Wrocławiu
Zobacz Katalog SzkoleńNajbliższe Szkolenia Kompetencyjne:
25 kwietnia 2018 r.
Katowice
Temat: Wybieramy rozwiązanie ERP/MRP
dla przedsiębiorstwa produkcyjnego.

Język Polski
26 kwietnia 2018 r.
Katowice
Temat: Wybieramy rozwiązanie do informatyzacji
i automatyzacji obszaru produkcyjnego.

Język Polski
Klasy Systemów:
ADC APS BI BPM CMMS CMS CRM DMS DWH EAM EFM EIS ERP
FK HRM MES PLM PMS RFID SCADA SCM SFA TMS WF WMS WTR
ADC – Automatic Data Capture
(pl. Automatyczne Zbieranie Danych)
System ADC umożliwia automatyczne identyfikowanie i gromadzenie danych w bazie systemu informatycznego, w którym są przetwarzane. Dane pobierane są z kodów kreskowych umieszczanych na towarach za pomocą odpowiednich urządzeń (skanerów/terminali). System wspiera procesy logistyczne i magazynowe. Pozwala na optymalizację wykorzystania taboru, poprawę jakości obsługi klienta, śledzenie stanu zamówień, szybką ewidencję stanów magazynowych.
APS – Advanced Planning System
(pl. System Zaawansowanego Planowania)
System APS pozwala wykonywać złożone operacje planistyczne i symulacyjne wraz z optymalizacją. Różnica między systemami Advanced Planning a systemami planowania produkcji i sterowania (PPS) lub Enterprise Resource Planning (ERP), leży w matematycznych modelach optymalizacji (liniowa optymalizacja), które tworzą podstawę systemów APS. Systemy APS próbują uzupełnić koncepcję MRP I (Material Requirements Planning) i jego słabe strony poprzez wspierane modelowo planowanie.
BI – Business Intelligence
(pl. System Analityki Biznesowej)
Aplikacje BI umożliwiają interaktywny dostęp do krytycznych dla przedsiębiorstwa informacji, pozwalając na ich wielowymiarowe analizowanie. Business Intelligence stanowi narzędzie menedżerów i specjalistów zajmujących się analizami i strategią. Techniki prezentacyjne dobierane są odpowiednio do potrzeb użytkownika. Aby uniknąć konieczności przeglądania gąszczu liczb, wizualizacja stanu aktualnego realizowana jest w postaci obrazkowej.
BPM – Business Process Management
(pl. System Zarządzania Procesami Przedsiębiorstwa)
Systemy BPM umożliwiają definiowanie i zarządzanie wymianą informacji wewnątrz przedsiębiorstwa, wykorzystując semantykę procesów biznesowych. W realizacji procesów uczestniczą m.in. pracownicy, klienci, partnerzy biznesowi oraz wykorzystywane są systemy informatyczne i bazy danych.
CMMS – Computerised Maintenance Management Systems
(pl. System Zarządzania Utrzymaniem Ruchu)
Specjalizowane systemy klasy CMMS przeznaczone są do wsparcia szeroko rozumianego Utrzymania Ruchu w firmach produkcyjnych. System CMMS obejmuje wszystkie fazy cyklu życia aktywów materialnych oraz usług, tj. od planowania inwestycji, ich specyfikacji, projektowania, wykonywania operacji serwisowych i remontowych oraz ich utrzymywania i zarządzania. System CMSS umożliwia menadżerom skuteczniejsze zarządzanie sprzętem i zasobami materialnymi oraz ich utrzymywanie i konserwację.
CMS – Content Management System
(pl. System zarządzania treścią)
System CMS jest to aplikacja internetowa lub ich zestaw, pozwalająca na łatwe utworzenie serwisu WWW oraz jego późniejszą aktualizację i rozbudowę przez redakcyjny personel nietechniczny. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze i moduły.
CRM – Customer Relationship Management
(pl. System Zarządzania Relacjami z Klientami)
System CRM pozwala na zarządzanie bezpośrednią interakcją z klientami przedsiębiorstwa. Zastosowane w systemach CRM technologie oraz poziom integracji pozwalają na zbieranie i wykorzystywanie informacji o klientach wewnątrz całego przedsiębiorstwa, dzięki czemu zarządzanie relacjami z klientami staje się bardziej efektywnie.
DMS – Document Management System
(pl. System Zarządzania Dokumentami)
Systemy DMS to rozwiązania pozwalające na przetwarzanie wszelkich form dokumentów powstających w organizacjach. Przetwarzanie dotyczy zarówno dokumentów wewnętrznych dotyczących współpracy różnych obszarów funkcjonalnych organizacji, jak również dokumentów napływających z otoczenia (np. zamówienia od klientów, faktury, listy i inne). W zakresie zarządzania wiedzą techniki te w szczególny sposób wspomagają obszar gromadzenia i organizowania zasobów wiedzy.
DWH – Data Warehouse
(pl. Hurtownia Danych)
Hurtownia danych jest wyższym szczeblem abstrakcji niż zwykła relacyjna baza danych. W skład DWH wchodzą zbiory danych zorientowanych tematycznie (np. hurtownia danych klientów). Dane te często pochodzą z wielu źródeł, są one zintegrowane i przeznaczone wyłącznie do odczytu. W praktyce hurtownie danych są bazami danych integrującymi dane z wszystkich pozostałych systemów bazodanowych w przedsiębiorstwie. Ta integracja polega na cyklicznym zasilaniu hurtowni danymi systemów produkcyjnych (może być tych baz lub systemów dużo i mogą być rozproszone).
EAM – Enterprise Assets Management
(pl. System Zarządzania Aktywami Przedsiębiorstwa)
Systemy EAM umożliwiają planowanie, utrzymanie kontroli oraz monitoring aktywów i zadań związanych z utrzymaniem ruchu zakładów, sprzętu itp. Systemy EAM obejmują wszystkie fazy cyklu życia aktywów materialnych oraz usług, tj. od planowania inwestycji, ich specyfikacji, projektowania, wykonywania operacji serwisowych i remontowych oraz ich utrzymywania i zarządzania.
EFM – Enterprise Feedback Management
(pl. System Badania Reakcji)
Systemy EFM zapewniają możliwość stałego pozyskiwania danych o postawach i opiniach klientów organizacji w zintegrowany sposób poprzez różne kanały kontaktu (np. Internet, contact center, kontakty osobiste przedstawicieli). Głównym obszarem zastosowań wydaje się być realizacja badań marketingowych klientów.
EIS – Executive Information System
(pl. System informowania kierownictwa)
System klasy EIS przeznaczony jest dla kierownictwa wyższego szczebla. Zadaniem systemu EIS jest ułatwianie i wspomaganie zbierania informacji pomocnej przy podejmowaniu decyzji. EIS w łatwy sposób udostępnia informację z wewnętrznych i zewnętrznych źródeł, która jest istotna ze względu na cele i oczekiwania organizacji.
ERP – Enterprise Resource Planning
(pl. System Zaawansowanego Zarządzania Zasobami Przedsiębiorstwa)
System ERP służy wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem lub współdziałania grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez gromadzenie danych oraz umożliwienie wykonywania operacji na zebranych danych. Wspomaganie to może obejmować wszystkie lub część szczebli zarządzania i ułatwia optymalizację wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa oraz zachodzących w nim procesów.
FK – System Finansowo-Księgowy
System FK umożliwia optymalizację procesów finansowych wewnątrz przedsiębiorstwa. Umożliwia między innymi śledzenie środków trwałych, budżetowanie, pozwala na kontrolę terminowego regulowania zobowiązań i należności. Stanowi zazwyczaj uzupełnienie funkcjonujących już w przedsiębiorstwie systemów, na przykład ERP. Funkcjonalności oferowane przez systemy finansowo-księgowe to zazwyczaj księga główna, należności i zobowiązania, raportowanie i inne charakterystyczne dla prowadzania księgowości w przedsiębiorstwie.
HRM – Human Resources Management
(pl. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi)
Systemy HRM obejmują zestaw aplikacji służących menadżerom do realizacji zadań związanych z personelem. Systemy tej klasy wspierają zwykle następujące aspekty zarządzania zasobami ludzkimi: zarządzanie personelem i siłą roboczą, zarządzanie listą płac, świadczeniami pracowniczymi, szkoleniami, ścieżkami rozwoju zawodowego oraz zdrowiem i bezpieczeństwem w pracy. Dodatkowo wiele systemów wspiera funkcjonalność samoobsługi pracownika.
MES – Manufacturing Execution Systems
(pl. System Realizacji Produkcji)
System MES wykorzystując technologie informatyczne, oprogramowanie, urządzenia elektroniczne i elementy automatyki, umożliwia efektywne zbieranie informacji w czasie rzeczywistym wprost ze stanowisk produkcyjnych i ich transfer na obszar biznesowy. Informacje o realizacji produkcji mogą być pobierane bezpośrednio z maszyn oraz przy udziale pracowników bezpośrednio produkcyjnych. Dzięki funkcjonalności systemu można uzyskać natychmiastowy sygnał zwrotny o stopniu wykonania produkcji, podejmować na bieżąco właściwe decyzje i reagować na bieżąco na nieprawidłowości pojawiające się w czasie procesu produkcyjnego.
PLM – Product Lifecycle Management
(pl. System Zarządzania Cyklem Życia Produktów)
System PLM wspiera przedsiębiorstwa w procesie tworzenia i rozwoju produktów od momentu koncepcji, poprzez projekt i produkcję. Systemy PLM oferują między innymi funkcjonalności związane z rozwojem produktów, zarządzaniem portfelem produktów, zarządzaniem procesem produkcji, tworzeniem koncepcji i projektowania produktu, jak również zarządzaniem i badaniem zgodności produktów z wymogami prawnymi.
PMS – Project Management Systems
(pl. System Zarządzania Projektami)
Aplikacje PMS to elastyczne i rozbudowane rozwiązania zarządzania portfolio projektów, skierowane do przedsiębiorstw i organizacji zorientowanych projektowo - od momentu tworzenia projektu, np. wynikającego z zapytania ofertowego lub zamówienia sprzedaży po planowanie projektów, w tym zasobów i czasu, ich realizację i rozliczanie, w tym zadaniowe, czasowe i finansowe. Przeznaczone są dla organizacji, które potrzebują ścisłej koordynacji oraz normalizacji projektów i działań kierowników projektów oraz członków zespołów projektowych, scentralizowanego zarządzania zasobami oraz zaawansowanych raportów dotyczących planowania, monitorowania i rozliczania projektów oraz zasobów dedykowanych do ich realizacji.
RFID – Radio Frequency Identification
(pl. System Identyfikacji Radiowej)
Technologia RFID używana jest w zdalnej identyfikacji oraz śledzeniu przepływu różnych obiektów. Jest ona obecnie wykorzystywana m.in. do znakowania towarów w sklepach, paczek w magazynach, zwierząt domowych i hodowlanych oraz w systemach kontroli dostępu i płatniczych - na przykład w bramkach na autostradach, jednakże obszarów zastosowania ciągle przybywa.
SCADA – Supervisory Control And Data Acquisition
(pl. System Nadzorujący Przebieg Procesu Technologicznego lub Produkcyjnego)
Główne funkcje systemu SCADA obejmują zbieranie aktualnych danych (pomiarów), ich wizualizację, sterowanie procesem, alarmowanie oraz archiwizację danych. Systemy SCADA znajdują zastosowanie niemal w każdej branży przemysłu. Stanowią one istotny element nadzorowania procesów w przemyśle energetycznym i gazowniczym, a także w oczyszczalniach ścieków, gospodarce wodnej, górnictwie, hutnictwie i wielu innych. Nowoczesne oprogramowanie typu SCADA pozwala przede wszystkim na pełną wizualizację stanu procesów. Operator może zarówno obserwować, jak i zmieniać parametry technologiczne.
SCM – Supply Chain Management
(pl. System Zarządzania Łańcuchem Dostaw)
Systemy SCM wykorzystywane są do koordynacji i zarządzania przepływem towarów i usług od dostawców do klientów (w tym: producentów, sprzedawców, hurtowi i klientów detalicznych). Systemy tej klasy znajdują zastosowanie w zarządzaniu popytem, magazynami, logistyką, transportem oraz innymi aspektami dotyczącymi przepływu towarów i usług czy transformacji materiałów dla ostatecznego wykorzystania przez klientów.
SFA – Sales Force Automation
(pl. System Sprzedaży Mobilnej)
System SFA jest narzędziem wspomagającym scentralizowaną sprzedaż, przeznaczonym dla pracowników sprzedaży regionalnych lub krajowych oddziałów przedsiębiorstwa. Funkcje oprogramowania SFA mają na celu maksymalizację sprzedaży w całej sieci, niezależnie od tego, w którym miejscu dana usługa ma być wykonana.
TMS – Transport Management System
(pl. System Zarządzania Transportem)
System TMS umożliwia zarządzanie procesami związanymi z transportem towarów. Dedykowany jest tym przedsiębiorstwom, które posiadają własny/lub wynajmowany tabor samochodowy. Jego celem jest optymalizowanie tras kierowców, śledzenie partii towarów w łańcuchu dostaw oraz rozliczanie transportu. Pozwala na sprawne zarządzanie zleceniami spedycyjnymi, łączenie przewozów, tworzenie i planowanie tras transportu oraz generowanie raportów i analiz.
WF – WorkFlow
(pl. Przepływ Pracy)
Zadaniem systemów workflow jest automatyzacja procesów biznesowych, w całości lub w części, podczas której dokumenty, informacje lub zadania są przekazywane od jednego uczestnika do następnego, według odpowiednich procedur zarządczych. Oprogramowanie takie pozwala na określenie jakie role w przetwarzaniu dokumentów pełnią osoby uczestniczące w wykonywaniu danej czynności oraz jakie są stany pośrednie dokumentów.
WMS – Warehouse Management System
(pl. Magazynowy System Informatyczny)
Rozwiązania typu WMS służą koordynowaniu prac magazynowych. Są to wysoce wyspecjalizowane systemy usprawniające wszystkie procesy, które zachodzą w magazynach. Mają one duże znaczenie przede wszystkim dla operatorów (usługodawców) logistycznych, obsługujących w swoich magazynach i terminalach codziennie dużą liczbę zróżnicowanych przesyłek, pochodzących od wielu nadawców i kierowanych do wielu odbiorców.
WTR – Work Time Registration
(pl. System Rejestracji Czasu Pracy)
System WTR (RCP) to zestaw środków technicznych i informacyjnych mających na celu kontrolowanie obecności, spóźnień, zwolnień pracownika. System WTR w znacznym stopniu upraszcza wszelkie czynności związane z ewidencją czasu pracy, spełniając jednocześnie wymogi prawne dotyczące dokumentacji czasu pracy oraz różnorodne potrzeby pracodawców.
W drodze do Przemysłu 4.0
w branży spożywczej, FMCG i chemicznej.
 
Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie moduł rozwiązania klasy ERP. Wciąż wiele firm (18%) w obszarze produkcji korzysta z rozwiązań opartych o arkusze Excel. Stopień wykorzystania rozwiązań specjalistycznych dedykowanych produkcji kształtował się następująco:
  • 21% wykorzystuje rozwiązania klasy MES;
  • 28% stosuje systemy SCADA;
  • 31% wykorzystuje aplikacje w obszarze
    utrzymania ruchu (CMMS);
  • 13% korzysta z systemów klasy APS;
  • 7% wykorzystuje technologię RFID;

Przedsięwzięcia inwestycyjne przedsiębiorstw dotyczą głównie planów wdrożenia rozwiązań klasy MES, CMMS, APS oraz systemów automatyki przemysłowej. W firmach tych pojawiły się także projekty wymiany całego systemu klasy ERP (25%), głównie ze względu na obszar produkcyjny lub wdrożeniem tylko modułu do zarządzania produkcją (8%).

Na spotkaniu zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
  • Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie
    produkcji (APS);
  • Gromadzenie danych o pracach i przestojach maszyn
    w czasie rzeczywistym (MES);
  • Mierzenie i analiza kluczowych wskaźników biznesowych
    (m.in.: OEE, KPI);
  • Wizualizacja procesów produkcyjnych (SCADA);
  • Utrzymanie ruchu – planowanie przeglądów maszyn,
    zarządzanie częściami zamiennymi, analizy predykcyjne
    (CMMS);
  • Monitoring zużycia mediów;
  • Automatyzacja i optymalizacja procesów produkcyjnych;
  • Śledzenie cyklu życia produktu (traceability).

Zapraszamy na Konferencję do Poznania,
która odbędzie się 19 kwietnia 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Zarządzanie przedsiębiorstwem, serwisem,
remontami w systemach klasy ERP, FSM.
Bezpieczeństwo danych.
Rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem zapewnia najlepsze wsparcie programowe usługodawcom serwisowym. Serwis w terenie, w warsztacie lub zakładzie, serwis elementów infrastruktury czy obiektów liniowych, w wyniku zgłoszenia klienta lub dla planowanych przeglądów – wielofunkcyjność rozwiązania IFS Zarządzanie Serwisem sprawia, że jest ono liderem w tej dziedzinie.

Rozwiązanie firmy IFS zapewnia zaawansowaną obsługę cyklu eksploatacyjnego, dzięki czemu niepotrzebne stają się programy trzecie, notatki czy papiery. Kompleksowe zarządzanie obsługą serwisową obejmuje automatyzację i usprawnienie procesów, zarządzanie budżetem oraz optymalizację wykorzystania zasobów przy równoczesnym spełnieniu wymagań klientów. Rozwiązanie jest proste w obsłudze i jednocześnie wszechstronne.
IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o.
Zapraszamy na prezentację rozwiązania.
Zagadnienia poruszane na konferencji:
  • Kompleksowe narzędzie do zarządzania
    serwisem stacjonarnym oraz mobilnym;
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi FSM w pracy
    służb serwisowych – przegląd funkcjonalny;
  • Efektywne zarządzanie infrastrukturą IT;
  • Czyli jak skuteczne skrócić czas backupu,
    zredukować transfer w sieci, szybko odtworzyć dane.

Zapraszam na Konferencję do Warszawy,
która odbędzie się 19 kwietnia 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Efektywne analizy danych
oraz workflow.
 
Jakich funkcjonalności oczekujemy od rozwiązań klasy Workflow i BI? Czy procesy biznesowe, które chcemy zinformatyzować wymagają wprowadzenia zewnętrznych, specjalistycznych rozwiązań, czy też są częścią systemu ERP? Zapraszamy do dyskusji oraz na prezentację wybranych systemów.
Sebastian Świerkot
Sebastian Świerkot
Konsultant Działu
Usług Doradczych
Grupa BPC
Na rynku polskim dostępnych jest wiele systemów klasy workflow oraz analityki zarządczej. Wyspecjalizowane rozwiązania klasy DMS umożliwiają przetwarzanie dokumentów na zaawansowanym poziomie. To po te rozwiązania sięgają przedsiębiorstwa, które na co dzień borykają się z dużą ilością dokumentów.
Systemy kontrolingu czy analityki zarządczej pozwalają na sprawne raportowanie i analizowanie danych z różnych źródeł. Przed wyborem rozwiązania należy jednak zadać sobie kilka istotnych pytań np.: Czy chcemy, aby użytkownik systemu bez wiedzy informatycznej mógł i potrafił zamodelować ścieżki przebiegu procesów? Czy istotne jest, aby system umożliwiał pracę na urządzeniach mobilnych? Czy powinien posiadać narzędzie OCR? Odpowiedzi na to pytanie będziemy poszukiwać w trakcie konferencji w Łodzi.
Zagadnienia poruszane na konferencji:
  • Jak najlepsi organizują obieg dokumentów w firmie?
  • Skrajnie elastyczna analiza nieograniczonej ilości danych
    w czasie rzeczywistym.
  • Zintegrowany Back Office: e-mail jako pojedynczy punkt
    dostępu do danych.
  • Najnowsze trendy w systemach workflow i BPM.

Zapraszam na Konferencję do Łodzi,
która odbędzie się 24 kwietnia 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Łodzi 24 kwietnia 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Katowicach 15 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Stalowej Woli 17 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja we Wrocławiu 24 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni