Rozwiązania – Konferencja we Wrocławiu - Blok I, 09 marca 2017 r. – BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.

Konferencja we Wrocławiu - Blok I, 09 marca 2017 r.

Click Here to proceed to the English website of this Educational Meeting,
where you can find all the descriptions and more information in English.
Rozwiązania
REPLY
Brick Reply to modularne rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie działalnością produkcyjną między innymi poprzez łączenie działalności poszczególnych maszyn i urządzeń obecnych w zakładzie produkcyjnym w jeden sprawnie działający organizm w celu osiągnięcia zdefiniowanych celów biznesowych.
Zaprojektowany i opracowany przez Hermes Reply zgodnie z paradygmatami Industry 4.0 jest platformą klasy MOM (Manufacturing Operations Management) służącą do zarządzania i kontrolowania fabryki przyszłości "Smart Factory".
Brick Reply implementuje technologie Industry 4.0 (Big Data, Chmura, Internet Rzeczy, Naturalny interfejs użytkownika, itp.), aby wspierać istotne procesy produkcyjne, nie tracąc z oczu istniejących realiów, w których funkcjonujące już u klienta rozwiązania techniczne są wciąż wykorzystywane (na przykład integracja z maszynami poprzez RFID, OPC, itd. lub dedykowane interfejsy do innych systemów).
Wśród wielu cech systemu na szczególną uwagę zasługują:
Manufacturing Operations: konfiguracja wizualizacji linii i urządzeń produkcyjnych, od kontroli poszczególnych maszyn do ich utrzymania, od wskaźników OEE do ekranów synoptycznych.
Process Control: konfiguracja i kontrola całego procesu produkcyjnego poprzez określenie reguł, operacji i pojedynczych zadań cyklu produkcyjnego.
Predictive Analysis: analiza "Big Data" umożliwiająca zastosowanie algorytmów obliczeniowych zaprojektowanych w celu analizy predykcyjnej z wykorzystaniem technologii Cloud.
IoT Devices Integration: zastosowanie "Brick BrownField HUB Connector", dzięki któremu platforma jest w stanie połączyć się za pomocą komunikacji OPC-UA, z urządzeniami takimi jak PLC, RFID, czytniki kodów kreskowych, itp
System Flexibility: platforma zawiera w sobie dwa tryby rozwiązania i w zależności od wymagań klienta może być realizowana jako pełne rozwiązanie w chmurze lub dostosowana do konkretnych poziomów bezpieczeństwa wymaganych przez klienta i zainstalowana w siedzibie firmy.
Manufacturing User Experience: platforma oferuje intuicyjne rozwiązania, zaprojektowane specjalnie tak, aby zapewnić łatwość obsługi zarówno pracownikowi przy linii produkcyjnej jak i kadrze zarządzającej.
MERZ
MES Merz stanowi kompleksowe rozwiązania do zarządzania operacyjnego, śledzenia, planowanie oraz oceny produkcji. System informacji o produkcie daje doskonały przegląd aktualnego stanu produkcji oraz daje przewagę nad konkurencją w postaci wyraźnie wyższej efektywności produkcji. Tworzy to połączenie pomiędzy nadrzędnym systemem klasy ERP, a systemem zarządzania produkcją na poziomie poszczególnych maszyn, linii produkcyjnych i technologii.
MES Merz to wszystkie niezbędne dane w sieci – gdziekolwiek i zawsze. Jednocześnie selektywność informacji sprawia, że możliwe jest wykorzystanie tylko tych danych, które zostały wybrane na poszczególnych poziomach zarządzania oraz reagowanie tylko na odpowiednim poziomie.
MES Merz znajduje zastosowanie w szerokiej gamie przedsiębiorstw produkcyjnych (automotive, branża spożywcza, branża meblarska, inżynieria mechaniczna, przemysł farmaceutyczny, ...). Platforma oprogramowania jest zaprojektowana tak, aby móc spełniać określone wymagania odpowiadające charakterowi produkcji danej branży, bez konieczności rozwoju i wdrażania funkcjonalności, które są wspólne dla większości branż (raportowanie, wskaźniki OEE i KPI, moduły do zbierania danych przez różne kanały komunikacji, itp.). Koncepcja ta gwarantuje klientom, że dostępne są tylko rozwiązania naprawdę potrzebne – system jest zoptymalizowany w wymaganej funkcjonalności dla przyspieszenia oraz zoptymalizowania reakcji. MES Merz jest również bardzo pomocny w strategii produkcji LEAN i bez użycia papieru.
MangoGem
ORITAMES – rozwiązanie klasy APS, które umożliwia harmonogramowanie w oparciu o wiele zasobów. Większość tego typu rozwiązań planistycznych, może obsługiwać tylko jeden typu zasobów czy tylko jeden zasób dla poszczególnych działań. ORITAMES jest w stanie sobie poradzić z wieloma przypadkami, powiązanymi ze sprzętem, ludźmi, materiałami eksploatacyjnymi, narzędziami, miejscami... oraz z kombinacją kilku poszczególnych zasobów jednocześnie.
ORITMAES to oprogramowanie, które korzysta z najnowszych badań naukowych w celu rozwiązania trudnych i specyficznych problemów związanych z planowaniem produkcji.
QUERIS
System Queris MES jest narzędziem do kompleksowego zarządzania realizacją produkcji, stworzonym przez polskiego producenta. Jego funkcjonalność w pełni zaspokaja potrzeby związane z monitorowaniem i podnoszeniem wydajności procesów. Został wyposażony w możliwości usprawniające pracę dyrektorów produkcji, kierowników oraz operatorów. Jego elastyczna architektura umożliwia pełną integrację z maszynami oraz innymi rozwiązaniami funkcjonującymi w przedsiębiorstwie (takimi jak systemy ERP, APS, czy CMMS), która przyczynia się do wykorzystania pełni możliwości związanych z informatyzacją zakładu. Oprogramowanie jest z powodzeniem wdrażane i użytkowane w różnego rodzaju przedsiębiorstwach z różnych branż.
QUERIS APS
System klasy APS stworzony przez firmę Queris stanowi praktyczne rozwiązanie do automatycznego harmonogramowania produkcji. Oparte na najnowszych dostępnych technologiach ułatwia pracę działów produkcji i pozwala znacznie zwiększyć wydajność procesów tylko dzięki lepszemu planowaniu. System jest przystosowany do automatycznego harmonogramowania zleceń według różnych rodzajów kryteriów (maksymalnej wydajności, minimalizacji czasu przezbrojeń, minimalnych kosztów, itp.). Wykorzystanie algorytmów heurystycznych (prostych) oraz memetycznych (złożonych) przekłada się na optymalne zaplanowanie produkcji, a przez to osiąganie lepszych wyników.
QUERIS CMMS
Queris CMMS, to polskie rozwiązanie dla służb utrzymania ruchu, które od długiego już czasu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród rodzimych i zagranicznych przedsiębiorstw. System został stworzony w oparciu o własne doświadczenia z dziedziny utrzymania ruchu oraz na podstawie licznych opinii praktyków. Oprogramowanie firmy Queris posiada bogatą funkcjonalność i szerokie możliwości integracji, a na rynku jest doceniane również z nowoczesny, przejrzysty i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika. Koncepcja systemu i jego wykonanie sprawiają, że staje się ono niezbędnym wsparciem przy realizacji podejścia lean manufacturing oraz prewencyjnego utrzymania ruchu.
Operator Systems
Operator MES – to system, który integruje i uzupełnia wszystkie dane produkcyjne w jednym ustandaryzowanym systemie Realizacji Produkcji. System ten uzupełnia lukę pomiędzy systemami ERP i systemami poziomu warsztatu produkcyjnego. Daje pełen obraz realizacji produkcji, co zapewnienia zmniejszenie kosztów oraz zwiększenie produktywności przy jednoczesnym zwiększeniu, jakości wyrobu gotowego.
Rozwiązanie to pokrywa wszystkie funkcje potrzebne do realizacji codziennych zadań w zarządzaniu zasobami produkcyjnymi (pracownikami jak i maszynami). Operator kontroluje realizację całego procesu produkcyjnego – od dostawy surowca aż do wyprodukowania sprawdzonego wyrobu gotowego, wspieramy przepływ informacji od komunikacji z maszynami i PLC do integracji z systemami nadrzędnymi (ERP, EPS, CRM, itp.).
Operator MES daje możliwość "odchudzenia" produkcji, czyli w prosty sposób uzyskanie większej produktywności z istniejących zasobów produkcyjnych.
Operator MES pokrywa wszystkie potrzeby funkcjonalne na poziomie hali produkcyjnej z dyskretnym procesem produkcyjnym ze szczególnym uwzględnieniem takich branż jak: meblarska, spożywcza, Automotive, celulozowo-papiernicza, tworzyw sztucznych oraz produkcji ogólnej. System Operator obejmuje szereg modułów do obsługi wszystkich procesów na hali produkcyjnej:
  • Zbieranie i konsolidacja danych;
  • Niezależny system wsparcia produkcji 24 * 7;
  • Łatwa integracja z dowolnym systemem ERP;
  • Standardowe podłączenie do sterowników (PLC) maszyn przez OPC;
  • Współpraca z czytnikami kodów kreskowych, urządzeniami zewnętrznymi i RFID;
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs specjalizowany do stanowiska produkcyjnego;
  • Łatwe dostosowanie i modyfikowanie aplikacji w celu wsparcia konkretnych potrzeb klienta.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
Balluff
Jako wiodący specjalista w dziedzinie sensoryki – z ponad 50-cio letnim doświadczeniem – firma Balluff Sp. z o.o. jest uznanym partnerem w dziedzinie automatyki przemysłowej. Balluff skupia całą różnorodność technologiczną o najróżniejszych zasadach działania i oferuje innowacyjne rozwiązania techniczne najwyższej jakości.
Do wszystkich obszarów automatyzacji – właściwy system oraz kompetencje z jednego źródła.
  • Czujniki elektroniczne i mechaniczne;
  • Obrotowe i liniowe przetworniki położenia;
  • Systemy identyfikacji;
  • Systemy połączeń oraz moduły I/O.
Produkty firmy to gwarancja działania, ponieważ Balluff wie, że jakość to coś więcej, mianowicie najwyższa niezawodność oraz świadczenie usług z zakresu indywidualnych rozwiązań i indywidualna obsługa klientów.
Oferuje szeroki wachlarz usług dotyczących całości cyklu życia produktów: od koncepcji i tworzenia projektów poprzez kontrolę i wyposażenie w miejscu pracy, aż po szkolenia i wsparcie. Dla optymalnych zastosowań i dokładnie według potrzeb.
MagikINFO
MagikINFO to kompleksowy system bazodanowy przeznaczony do efektywnego zarządzania i monitoringu dziesiątek, setek, a nawet tysięcy komputerów. MagikINFO składa się z trzech zintegrowanych, ale również działających niezależnie od siebie programów:
MagikAUDIT – system do automatycznej inwentaryzacji sprzętu i zainstalowanego oprogramowania, zarządzania licencjami, zarządzania majątkiem IT, jak również zdalnego zarządzania komputerami w sieci (np. zdalny pulpit, zdalne instalowanie/odinstalowanie programów, kasowanie, kopiowanie plików, katalogów itd.)
MagikMONITOR – system monitoruje użytkowników komputerów pod kątem efektywności ich pracy (monitoring www i programów), z możliwością zablokowania dostępu do zdefiniowanych stron internetowych, aplikacji, USB, CD. System oferuje monitoring wydruków, monitoring zmian na dyskach USB, obciążenie procesora, pamięci i wiele innych ciekawych funkcji.
MagikHELPDESK – webowa aplikacja do rejestracji zgłoszeń użytkowników zgodnie z obowiązującymi standardami ITIL. Użytkownik wie, że jego sprawa jest rozpatrywana, administrator ma wszystkie zgłoszenia w jednym miejscu a serwisant otrzymuje tylko te zgłoszenia, które dotyczą jego specjalizacji. MagikINFO – Manage IT easy
Exact Software Poland
Exact dla Produkcji
Wsparcie i automatyzacja kluczowych działów firmy dzięki Exact. Oprogramowanie ERP zapewnia jedno rozwiązanie dla wszystkich procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa wraz z zakupami, sprzedażą, wysyłką do klientów, księgowością i CRM.
Exact oferuje nie tylko konkretne funkcjonalności dla firm produkcyjnych z branży spożywczej, metalowej czy maszynowej, ale umożliwia również integrację z popularnymi rozwiązaniami CAD i PDM, takimi jak SolidWorks czy AutoDesk.
Optymalne wykorzystanie urządzeń dzięki MRP i planowaniu wydajności
  • Optymalizuj poziomy zapasów dzięki planowanie zapotrzebowania materiałowego (MRP);
  • Uzyskaj wgląd w rotację zapasów;
  • Znajdź szybko odpowiedni produkt lub składnik dzięki odpowiednim funkcjonalnościom systemu;
  • Twórz w łatwy sposób zlecenia zakupu i produkcji korzystając bezpośrednio z systemu;
  • Korzystaj z inteligentnego panelu z zawierającego planowanie wydajności typu „przeciągnij i upuść.
Dane o zapasach w czasie rzeczywistym z modułem Shop Floor Control
  • Korzystaj z ciągłego wglądu w bieżący w poziom zapasów i ich zużycia;
  • Zredukuj ilość pracy administracyjnej kodom kreskowym i modułowi Shop Floor Control (SFC);
  • Automatycznie rejestruj zużycie;
  • Twórz i zarządzaj zestawieniami materiałów – zawierającymi istotne informacje, sumy, pomiary i procenty odpadów;
  • Spraw, aby Twoje działania były efektywne dzięki zintegrowanym informacjom w zakresie planowania trasy, roboczogodzin pracowników i maszyn, stanowisk pracy i instrukcji pracy.
Optymalne zarządzanie wycenami
  • Płynnie obliczaj, twórz i zarządzaj wycenami;
  • Twórz zlecenia zakupu po uzyskaniu zamówień od klientów;
  • Przygotuj ofertę cenową w oparciu o cenę nabycia i wytyczne dotyczące marży;
  • Upewnij się, że Twoje procesy – począwszy od wyceny, przez produkcję do dostawy, są optymalnie dostosowane i zintegrowane.
Kontrola jakości dzięki śledzeniu i identyfikacji
  • Przestrzegaj wymogów prawnych: zarządzaj jakością i bezpieczeństwem żywności swoich produktów;
  • Rejestracja serii umożliwia 100% identyfikowalność produktu w całym łańcuchu produkcji;
  • Śledź swoje produkty w oparciu o informację „Najlepiej spożyć przed“ dzięki rozbudowanej funkcji rejestracji partii;
  • Rozbuduj rozwiązanie za pomocą opcjonalnej funkcjonalności Elektronicznej Wymiany Danych (EDI), w tym Seryjnego Numeru Jednostki Wysyłkowej (SSCC).
Funkcja szczegółowego raportowania
  • W standardzie szeroki zakres paneli i raportów produkcyjnych;
  • Zyskujesz wgląd w budżet w porównaniu do wydajności;
  • Otrzymujesz szczegółowe informacje na żądanie;
  • Szybko i łatwo generujesz raporty;
  • Dostosowujesz układ specyfikacji przesyłki, faktur, alertów itp. zgodnie z wymaganiami.
Korzystaj z sytemu za pośrednictwem chmury prywatnej lub lokalnych serwerów
  • Skorzystaj z maksymalnej elastyczności poprzez umieszczenie oprogramowania na bezpiecznym serwerze w naszym centrum danych;
  • Oddeleguj zarządzanie oprogramowaniem, aktualizacje, pomoc techniczną i ochronę wraz ze stosowaniem dodatków i opcji dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

Konferencja BPC GROUP POLAND:
Termin: 09 marca 2017 r.
Czwartek, 08:45
Miejsce: Wrocław, Haston City Hotel ****
51-117 Wrocław, ul. Irysowa 1-3
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: lunch dla uczestników, przerwa kawowa)
Język:
Spotkanie prowadzone w języku polskim
oraz w języku angielskim z tłumaczeniem
symultanicznym na język polski
Organizator Generalny:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
Hermes Reply Polska Sp. z o.o. Merz s.r.o. MangoGem Queris Sp. z o.o. Operator Systems Poland Proxia Polska Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. Balluff Sp. z o.o. MagikINFO s.r.o. Exact Software Poland Sp. z o.o.
Patronat Honorowy:
PAiIZ S.A.