Poland
PL EN

Roadshow w Poznaniu, 20 listopada 2013 r.

Rozwiązania
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Blumenbecker
Blumenbecker IPS jako partner firmy Wonderware oferuje wdrożenia systemów nadrzędnych bazujących na rozwiązaniach Wonderware System Platform oraz InTouch. Systemy nadrzędne (Supervisor) jak i systemy MES mogą być budowane w oparciu o przygotowane, sprawdzone platformy integrujące. Wspólna baza produktów pozwala na ich proste łączenie, konfigurowanie oraz centralne zarządzanie.
Bazując na Wonderware System Platform firma Blumenbecker IPS jest w stanie zaoferować nawet bardzo rozbudowane rozwiązania, wykraczające ponad standardowe komponenty dostarczane wraz platformą. Jest to możliwe dzięki doświadczonym, certyfikowanym programistom i wykorzystaniu przez nich możliwości ArchestrA Object Toolkit – programistycznego dostępu do systemów Wonderware, służącego do ich rozbudowy oraz tworzenia nowych komponentów. Firma dostarcza również narzędzia niezbędne w obszarach robotyki i sterowania.
SYSTEMY STEROWANIA
Sterowniki PLC:
  • SIEMENS;
  • Allen Bradley;
  • Fanuc;
  • Beckhoff.
Standardy sieci przemysłowych:
  • Profibus;
  • Interbus;
  • Profinet;
  • Ethernet;
  • DeviceNet.
Systemy wizualizacji:
  • Intouch;
  • WinCC.
ROBOTYKA
Główne obszary działania:
  • Tworzenie własnych aplikacji dla robotów KUKA, ABB, Fanuc, Kawasaki, Universal Robots;
  • Dostawa kompletnych stanowisk zrobotyzowanych wraz z osprzętem mechanicznym i zabezpieczeniami;
  • Optymalizacja istniejących już linii i stanowisk zrobotyzowanych;
  • Programowanie oraz symulacje off-line.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
APISystems
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana.
Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy klasy MES. O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Systemy wizualizacji i raportowe są elastycznymi rozwiązaniami informatycznymi, pozwalającymi w graficzny sposób prezentować systemy sterowania, maszyny, systemy rozproszone, zrobotyzowane stanowiska produkcyjne. Dzięki przejrzystej grafice oraz indywidualnie projektowanym raportom na potrzeby użytkownika, systemy te stanowią rzetelną bazę informacji. Firma APISystems specjalizuje się w kompleksowym dostarczaniu powyższych rozwiązań.
FBD
System Utrzymania Ruchu S.U.R.-FBD to rodzime rozwiązanie informatyczne klasy CMMS, przeznaczone dla Służb Utrzymania Ruchu. W odróżnieniu od programów lokalizowanych z wersji amerykańskich i zachodnioeuropejskich program nie zawiera funkcji, które są w polskich warunkach bezużyteczne. Jego głównym celem jest automatyzacja prac związanych z:
  • Zarządzaniem środkami trwałymi infrastruktury;
  • Prowadzeniem gospodarki remontowej;
  • Prowadzeniem przeglądów technicznych i konserwacji maszyn;
  • Prowadzeniem gospodarki magazynowej UR;
  • Zarządzaniem zamówieniami na materiały i części zamienne;
  • Raportowaniem i generowaniem statystyk.
Wdrożenie systemu umożliwi:
  • Zwiększenie zdolności produkcyjnych;
  • Zapewnienie sprawności maszyn według wymagań jakości;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa pracy;
  • Wzrost jakości wykonywanych zadań;
  • Minimalizowanie kosztów związanych z utrzymaniem ruchu;
  • Redukcję zapasów magazynowych;
  • Wsparcie we wdrażaniu norm jakościowych oraz dyrektyw UE;
  • Redukcję braków produkcyjnych.
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
  • System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
  • Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
  • Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
  • Wielofirmowość;
  • Wielojęzyczność;
  • Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
  • Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
  • Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
  • Niski koszt utrzymania;
  • Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
  • Zgodność z GS1.
ExpertWMS ExpertMES Audyt Logistyczny
Roadshow Synergy Poland:
Termin: 20 listopada 2013 r.
Środa, 09:00
Miejsce: Poznań, Centrum Konferencyjne POLSKA 13
60-595 Poznań, ul. Polska 13
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: imienne certyfikaty, lunch dla uczestników, bezpłatny parking)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
Abis Sp. z o.o. Sp.k. Blumenbecker IPS Polska Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. APISystems Sp. z o.o. FBD DataConsult Sp. z o.o.
Sponsorzy:
Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o. Kompass Poland Sp. z o.o. Vecto Sp. z o.o.
W drodze do Przemysłu 4.0
w branży spożywczej, FMCG i chemicznej.
 
Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie moduł rozwiązania klasy ERP. Wciąż wiele firm (18%) w obszarze produkcji korzysta z rozwiązań opartych o arkusze Excel. Stopień wykorzystania rozwiązań specjalistycznych dedykowanych produkcji kształtował się następująco:
  • 21% wykorzystuje rozwiązania klasy MES;
  • 28% stosuje systemy SCADA;
  • 31% wykorzystuje aplikacje w obszarze
    utrzymania ruchu (CMMS);
  • 13% korzysta z systemów klasy APS;
  • 7% wykorzystuje technologię RFID;

Przedsięwzięcia inwestycyjne przedsiębiorstw dotyczą głównie planów wdrożenia rozwiązań klasy MES, CMMS, APS oraz systemów automatyki przemysłowej. W firmach tych pojawiły się także projekty wymiany całego systemu klasy ERP (25%), głównie ze względu na obszar produkcyjny lub wdrożeniem tylko modułu do zarządzania produkcją (8%).

Na spotkaniu zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
  • Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie
    produkcji (APS);
  • Gromadzenie danych o pracach i przestojach maszyn
    w czasie rzeczywistym (MES);
  • Mierzenie i analiza kluczowych wskaźników biznesowych
    (m.in.: OEE, KPI);
  • Wizualizacja procesów produkcyjnych (SCADA);
  • Utrzymanie ruchu – planowanie przeglądów maszyn,
    zarządzanie częściami zamiennymi, analizy predykcyjne
    (CMMS);
  • Monitoring zużycia mediów;
  • Automatyzacja i optymalizacja procesów produkcyjnych;
  • Śledzenie cyklu życia produktu (traceability).

Zapraszamy na Konferencję do Poznania,
która odbędzie się 19 kwietnia 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Zarządzanie przedsiębiorstwem, serwisem,
remontami w systemach klasy ERP, FSM.
Bezpieczeństwo danych.
Rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem zapewnia najlepsze wsparcie programowe usługodawcom serwisowym. Serwis w terenie, w warsztacie lub zakładzie, serwis elementów infrastruktury czy obiektów liniowych, w wyniku zgłoszenia klienta lub dla planowanych przeglądów – wielofunkcyjność rozwiązania IFS Zarządzanie Serwisem sprawia, że jest ono liderem w tej dziedzinie.

Rozwiązanie firmy IFS zapewnia zaawansowaną obsługę cyklu eksploatacyjnego, dzięki czemu niepotrzebne stają się programy trzecie, notatki czy papiery. Kompleksowe zarządzanie obsługą serwisową obejmuje automatyzację i usprawnienie procesów, zarządzanie budżetem oraz optymalizację wykorzystania zasobów przy równoczesnym spełnieniu wymagań klientów. Rozwiązanie jest proste w obsłudze i jednocześnie wszechstronne.
IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o.
Zapraszamy na prezentację rozwiązania.
Zagadnienia poruszane na konferencji:
  • Kompleksowe narzędzie do zarządzania
    serwisem stacjonarnym oraz mobilnym;
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi FSM w pracy
    służb serwisowych – przegląd funkcjonalny;
  • Efektywne zarządzanie infrastrukturą IT;
  • Czyli jak skuteczne skrócić czas backupu,
    zredukować transfer w sieci, szybko odtworzyć dane.

Zapraszam na Konferencję do Warszawy,
która odbędzie się 19 kwietnia 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Efektywne analizy danych
oraz workflow.
 
Jakich funkcjonalności oczekujemy od rozwiązań klasy Workflow i BI? Czy procesy biznesowe, które chcemy zinformatyzować wymagają wprowadzenia zewnętrznych, specjalistycznych rozwiązań, czy też są częścią systemu ERP? Zapraszamy do dyskusji oraz na prezentację wybranych systemów.
Sebastian Świerkot
Sebastian Świerkot
Konsultant Działu
Usług Doradczych
Grupa BPC
Na rynku polskim dostępnych jest wiele systemów klasy workflow oraz analityki zarządczej. Wyspecjalizowane rozwiązania klasy DMS umożliwiają przetwarzanie dokumentów na zaawansowanym poziomie. To po te rozwiązania sięgają przedsiębiorstwa, które na co dzień borykają się z dużą ilością dokumentów.
Systemy kontrolingu czy analityki zarządczej pozwalają na sprawne raportowanie i analizowanie danych z różnych źródeł. Przed wyborem rozwiązania należy jednak zadać sobie kilka istotnych pytań np.: Czy chcemy, aby użytkownik systemu bez wiedzy informatycznej mógł i potrafił zamodelować ścieżki przebiegu procesów? Czy istotne jest, aby system umożliwiał pracę na urządzeniach mobilnych? Czy powinien posiadać narzędzie OCR? Odpowiedzi na to pytanie będziemy poszukiwać w trakcie konferencji w Łodzi.
Zagadnienia poruszane na konferencji:
  • Jak najlepsi organizują obieg dokumentów w firmie?
  • Skrajnie elastyczna analiza nieograniczonej ilości danych
    w czasie rzeczywistym.
  • Zintegrowany Back Office: e-mail jako pojedynczy punkt
    dostępu do danych.
  • Najnowsze trendy w systemach workflow i BPM.

Zapraszam na Konferencję do Łodzi,
która odbędzie się 24 kwietnia 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Łodzi 24 kwietnia 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Katowicach 15 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Stalowej Woli 17 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja we Wrocławiu 24 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni