Poland
PL EN

Warsztaty w Częstochowie, 14 marca 2013 r.

Rozwiązania
Merinosoft
XEMI to wielomodułowy, zintegrowany system klasy ERP wspierający zarządzanie firmą. Jest rozwiązaniem ułatwiającym przebieg procesów biznesowych w podmiotach o różnych profilach działalności. Xemi został opracowany w architekturze trójwarstwowej. Dzięki temu sprawnie integruje się z różnymi aplikacjami dziedzinowymi. System dostosowywany jest do specyfiki branży oraz działalności przedsiębiorstwa branży przy zastosowaniu najnowszej technologii optymalizującej jakość i bezpieczeństwo.
Podstawowe obszary funkcjonalne Xemi to: obsługa sprzedaży, magazynu, księgowość, kadry i płace, elementy produkcji, zarządzanie wiedzą i praca grupowa, obsługa projektów komunikacja klasy B2B i B2C. Raportowanie oparte jest o rozwiązanie natywne, Reporting Services lub też technologię CUBE. System posiada moduł pulpitów managerskich, wykonany w technologii Silverlight – XEMI OneView.
Xemi jest dostępny w formie klasycznej licencji i w modelu SaaS. W ofercie help-desk oraz 24h serwis.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Warsztaty Synergy Poland:
Termin: 14 marca 2013 r.
Czwartek, 10:00
Miejsce: Częstochowa, Hotel Dolcan
42-200 Częstochowa, ul. Św. Rocha 224
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizatorzy Warsztatów BPC:
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o. Merinosoft Sp. z o.o. Proxia Polska Sp. z o.o.
Sponsorzy:
Kompass Poland Sp. z o.o. Vecto Sp. z o.o.
Synergia Systemów IT: ERP + APS
+ MES + CMMS. Przemysł 4.0.
Na spotkaniu zaprezentujemy zaawansowane rozwiązania informatyczne dedykowane dla sektora produkcyjnego odpowiadające wyzwaniom Przemysłu 4.0.
Łukasz Kubas
Łukasz Kubas
Dyrektor ds.
Penetracji Rynku
Grupa BPC
Efektywność działania poszczególnych działów firmy wymaga stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych. Wdrożenie systemu informatycznego jest jedną z metod poprawy sytuacji i konkurencyjności przedsiębiorstwa. Pożądane skutki ich zastosowania to m.in. sprawniejszy system dostaw, podniesienie sprzedaży, podniesienie wydajności zarządzania i optymalizacja produkcji w toku.
W przedsiębiorstwach coraz częściej widzi się konieczność niezawodnej komunikacji oraz integracji działów zakupów, produkcji i logistyki. Wewnętrzna spójność i ścisła współpraca tych działów może wpłynąć na zwiększenie efektywności produkcji, której ciągłość zapewnia m.in.: dział zakupów, logistyki, a także utrzymania ruchu. Systemy informatyczne odnajdują swoje zastosowanie w każdym z tych obszarów.
Łukasz Kubas,
Dyrektor ds. Penetracji Rynku
Zapraszam na Konferencję do Katowic,
która odbędzie się 15 maja 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Inteligentna fabryka XXI wieku.
Jak usprawnić pracę służb utrzymania ruchu?
W nowoczesnej fabryce XXI wieku analiza danych z produkcji przebiega w czasie rzeczywistym. Ludzie, maszyny oraz procesy są ze sobą mocno zintegrowane, co wpływa na elastyczność i wydajność. Na konferencji zaprezentujemy systemy wspierające obszar produkcji, które spełniają założenia technologii przyszłości.
Igor Badura
Igor Badura
Enterprise Market
Reasearcher
Grupa BPC
Wiele przedsiębiorstw stara się wszystkie swoje potrzeby informatyczne dotyczące obszaru produkcji zrealizować poprzez system ERP. Jednak po wdrożeniu, okazuje się, że oczekiwania przerastają jego możliwości, dlatego należy go uzupełnić o specjalistyczne rozwiązania IT.
Na spotkaniu w Stalowej Woli przedstawimy systemy usprawniające planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji, monitoring pracy maszyn, wyliczanie wskaźników OEE, rozwiązania wspierające efektywność działu utrzymania ruchu oraz opowiemy o najczęściej popełnianych błędach na etapie wyboru rozwiązania i dostawcy IT.
Igor Badura,
Enterprise Market Reasearcher
Zapraszam na Konferencję do Stalowej Woli,
która odbędzie się 17 maja 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Optymalizacja procesów
logistyki wewnętrznej.
Managerowie odpowiadający za logistykę mają świadomość, że proste rozwiązania już nie wystarczą. Złożone procesy logistyczne wymagają zaawansowanych rozwiązań. W wielu firmach toczą się dyskusje nie o tym czy inwestować, ale w co – kupować niezależny produkt WMS czy też wdrożyć kolejny moduł działającego ERP?
Logistyka Wewnętrzna
Logistyka Wewnętrzna
Rozwiązania klasy WMS systematycznie wzbogacane są o nowe funkcjonalności, mające ułatwić życie ich użytkownikom. Są coraz bardziej intuicyjne, potrafią zarządzać magazynami, eliminując przy tym błędy i usprawniając procesy wykonywane przez człowieka. Systemy, idąc z duchem czasu, stawiają obecnie na przejrzystość graficzną i mobilność. Powszechne jest również sterowanie głosowe oraz wskazywanie lokalizacji konkretnego pracownika na magazynie.
W trakcie spotkania przedstawimy nowoczesne i sprawdzone technologie wpierające logistykę wewnętrzną przedsiębiorstw.
Zapraszamy na Konferencję do Wrocławia,
która odbędzie się 24 maja 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Katowicach 15 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Stalowej Woli 17 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja we Wrocławiu 24 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni