Poland
PL EN

Roadshow w Stalowej Woli, 07 marca 2013 r.

Rozwiązania
ABI-Soft
Zintegrowany zestaw aplikacji biznesowych Oracle E-Business Suite obejmuje 55 modułów i zawiera wszystkie składniki, potrzebne do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem: aplikacje ERP, system CRM (Zarządzanie Kontaktami z Klientami), system do obsługi zaopatrzenia przez Internet (Oracle Internet Procurement) oraz rozwiązania analityczne.
Pakiet pozwala klientom na prowadzenie pełnego e-biznesu - od sprzedaży i marketingu w Sieci, aż do łańcucha dostaw i zakupów przez Internet. Na bazie Oracle E-Business Suite zbudować można nieskończenie wiele implementacji, odpowiadających przeróżnym profilom biznesu.
4TECH
System plan9000, opracowany przez 4TECH, jest systemem klasy CMMS (Computerised Maintenance Management System) wspomagającym działania służb utrzymania ruchu i odpowiedzialnych za gospodarkę remontową w przedsiębiorstwie. System plan9000 wspomaga i automatyzuje prace wykonywane przez służby działające w ramach struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, wydzielone w postaci firm zależnych jak i zewnętrznych dostawców usług serwisowych.
W przedsiębiorstwach wdrażających systemy jakości, takie jak normy serii ISO9000 czy GMP, plan9000 może stanowić element procedur jakościowych.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
  • System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
  • Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
  • Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
  • Wielofirmowość;
  • Wielojęzyczność;
  • Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
  • Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
  • Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
  • Niski koszt utrzymania;
  • Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
  • Zgodność z GS1.
ExpertWMS ExpertMES Audyt Logistyczny
Roadshow Synergy Poland:
Termin: 07 marca 2013 r.
Czwartek, 09:00
Miejsce: Stalowa Wola, Hotel Stal
37-450 Stalowa Wola, ul. Komisji Edukacji Narodowej 4
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
ABI-Soft Sp. z o.o. 4TECH Systemy Informatyczne Abis Sp. z o.o. Sp.k. ANT Sp. z o.o. Proxia Polska Sp. z o.o. DataConsult Sp. z o.o.
Sponsorzy:
Kompass Poland Sp. z o.o. Vecto Sp. z o.o.
Synergia Systemów IT: ERP + APS
+ MES + CMMS. Przemysł 4.0.
Na spotkaniu zaprezentujemy zaawansowane rozwiązania informatyczne dedykowane dla sektora produkcyjnego odpowiadające wyzwaniom Przemysłu 4.0.
Łukasz Kubas
Łukasz Kubas
Dyrektor ds.
Penetracji Rynku
Grupa BPC
Efektywność działania poszczególnych działów firmy wymaga stosowania odpowiednich narzędzi informatycznych. Wdrożenie systemu informatycznego jest jedną z metod poprawy sytuacji i konkurencyjności przedsiębiorstwa. Pożądane skutki ich zastosowania to m.in. sprawniejszy system dostaw, podniesienie sprzedaży, podniesienie wydajności zarządzania i optymalizacja produkcji w toku.
W przedsiębiorstwach coraz częściej widzi się konieczność niezawodnej komunikacji oraz integracji działów zakupów, produkcji i logistyki. Wewnętrzna spójność i ścisła współpraca tych działów może wpłynąć na zwiększenie efektywności produkcji, której ciągłość zapewnia m.in.: dział zakupów, logistyki, a także utrzymania ruchu. Systemy informatyczne odnajdują swoje zastosowanie w każdym z tych obszarów.
Łukasz Kubas,
Dyrektor ds. Penetracji Rynku
Zapraszam na Konferencję do Katowic,
która odbędzie się 15 maja 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Inteligentna fabryka XXI wieku.
Jak usprawnić pracę służb utrzymania ruchu?
W nowoczesnej fabryce XXI wieku analiza danych z produkcji przebiega w czasie rzeczywistym. Ludzie, maszyny oraz procesy są ze sobą mocno zintegrowane, co wpływa na elastyczność i wydajność. Na konferencji zaprezentujemy systemy wspierające obszar produkcji, które spełniają założenia technologii przyszłości.
Igor Badura
Igor Badura
Enterprise Market
Reasearcher
Grupa BPC
Wiele przedsiębiorstw stara się wszystkie swoje potrzeby informatyczne dotyczące obszaru produkcji zrealizować poprzez system ERP. Jednak po wdrożeniu, okazuje się, że oczekiwania przerastają jego możliwości, dlatego należy go uzupełnić o specjalistyczne rozwiązania IT.
Na spotkaniu w Stalowej Woli przedstawimy systemy usprawniające planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji, monitoring pracy maszyn, wyliczanie wskaźników OEE, rozwiązania wspierające efektywność działu utrzymania ruchu oraz opowiemy o najczęściej popełnianych błędach na etapie wyboru rozwiązania i dostawcy IT.
Igor Badura,
Enterprise Market Reasearcher
Zapraszam na Konferencję do Stalowej Woli,
która odbędzie się 17 maja 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Optymalizacja procesów
logistyki wewnętrznej.
Managerowie odpowiadający za logistykę mają świadomość, że proste rozwiązania już nie wystarczą. Złożone procesy logistyczne wymagają zaawansowanych rozwiązań. W wielu firmach toczą się dyskusje nie o tym czy inwestować, ale w co – kupować niezależny produkt WMS czy też wdrożyć kolejny moduł działającego ERP?
Logistyka Wewnętrzna
Logistyka Wewnętrzna
Rozwiązania klasy WMS systematycznie wzbogacane są o nowe funkcjonalności, mające ułatwić życie ich użytkownikom. Są coraz bardziej intuicyjne, potrafią zarządzać magazynami, eliminując przy tym błędy i usprawniając procesy wykonywane przez człowieka. Systemy, idąc z duchem czasu, stawiają obecnie na przejrzystość graficzną i mobilność. Powszechne jest również sterowanie głosowe oraz wskazywanie lokalizacji konkretnego pracownika na magazynie.
W trakcie spotkania przedstawimy nowoczesne i sprawdzone technologie wpierające logistykę wewnętrzną przedsiębiorstw.
Zapraszamy na Konferencję do Wrocławia,
która odbędzie się 24 maja 2018 roku.
Więcej informacji o Konferencji »
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Katowicach 15 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Stalowej Woli 17 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja we Wrocławiu 24 maja 2018 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni