Poland
PL EN

Virtual Trip – Wrocław, Blok II, 19 listopada 2015 r.

Informacje
Synergy Poland zaprasza Państwa na Konferencję:
Virtual Trip – Wrocław, Blok II
Maszyny, gniazda, pracownicy. Planowanie produkcji na zasobach ograniczonych.
Virtual Trip to niezwykła, wirtualna podróż po przedsiębiorstwach, które realizowały bądź realizują projekty wdrożeniowe w obszarze ERP. Konsultanci Synergy Poland zabiorą przedsiębiorców na hale produkcyjne, do magazynów i biur, gdzie podejmowane są kluczowe decyzje biznesowe. Tam poznamy dyrektorów i kierowników działów, którzy opowiedzą nam o problemach związanych z zarządzaniem. Zobaczymy zwykłych pracowników przy wykonywaniu codziennych obowiązków, wstąpimy by porozmawiać z informatykami. Każdą napotkaną osobę zapytamy o opinię na temat stosowanego rozwiązania ERP.

Aby uzupełnić naszą wiedzę o wykorzystywanych w przedsiębiorstwach systemach - udamy się również do dostawców i producentów. To im zadamy pytania o możliwości i funkcjonalności rozwiązań.

Virtual Trip we Wrocławiu jest podzielone na trzy specjalistyczne bloki tematyczne:
Blok I PLM/PDM/CAx elementem strategii biznesowej przedsiębiorstwa produkcyjnego.
Blok II Maszyny, gniazda, pracownicy. Planowanie produkcji na zasobach ograniczonych.
Blok III Inteligentna fabryka – pełna automatyzacja przemysłu.


Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie moduł rozwiązania klasy ERP. Wciąż wiele firm (18%) w obszarze produkcji korzysta z rozwiązań opartych o arkusze Excel. Stopień wykorzystania rozwiązań specjalistycznych dedykowanych produkcji kształtował się następująco:
  • 21% wykorzystuje rozwiązania klasy MES;
  • 28% stosuje systemy SCADA;
  • 31% wykorzystuje aplikacje w obszarze utrzymania ruchu (CMMS);
  • 13% korzysta z systemów klasy APS;
  • 7% wykorzystuje technologię RFID;

Przedsięwzięcia inwestycyjne przedsiębiorstw dotyczą głównie planów wdrożenia rozwiązań klasy MES, CMMS, APS oraz systemów automatyki przemysłowej. W firmach tych pojawiły się także projekty wymiany całego systemu klasy ERP (25%), głównie ze względu na obszar produkcyjny lub wdrożeniem tylko modułu do zarządzania produkcją (8%).

Na spotkaniu zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
  • Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie produkcji (APS);
  • Gromadzenie danych o pracach i przestojach maszyn w czasie rzeczywistym (MES);
  • Mierzenie i analiza kluczowych wskaźników biznesowych (m.in.: OEE, KPI);
  • Wizualizacja procesów produkcyjnych (SCADA);
  • Utrzymanie ruchu – planowanie przeglądów maszyn,
    zarządzanie częściami zamiennymi, analizy predykcyjne (CMMS);
  • Monitoring zużycia mediów;
  • Automatyzacja i optymalizacja procesów produkcyjnych;
  • Śledzenie cyklu życia produktu (traceability).

Do udziału w spotkaniu zapraszamy zarząd i management przedsiębiorstw oraz organizacji,
chcących poznać techniki informatyczne wspierające procesy biznesowe, a w szczególności:
  • Prezesów i członków zarządów przedsiębiorstw sektora MSP i korporacyjnego;
  • Dyrektorów pionów merytorycznych, m.in. produkcji, technicznych, utrzymania ruchu,
    konstrukcyjnych;
  • Kierowników pionów automatyki i informatyki;
  • Kadrę inżynierską: Automatycy, elektrycy, konstruktorzy, mechanicy, programiści
    i operatorzy linii produkcyjnych.
Konferencja Synergy Poland:
Termin: 19 listopada 2015 r.
Czwartek, 08:45
Miejsce: Wrocław, Haston City Hotel ****
51-117 Wrocław, ul. Irysowa 1-3
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: lunch dla uczestników)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Haston City Hotel ****
Organizator Generalny:
Synergy Poland Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
3S S.A. proALPHA Polska Sp. z o.o. Synthelix Sp. z o.o. etagis GmbH Proxia Polska Sp. z o.o. CompuTec S.A.
Sponsorzy:
Dealer BMW Inchcape Motor Drony.net Kompass Poland Sp. z o.o. Księgarnia Internetowa Helion.pl Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
Big Data
 
Krystyna Zięba
Krystyna Zięba
Wiceprezes Zarządu
Virtual Technologies
IT Sp. z o.o.
W IT wszystko kręci się wokół Big Data. Każda współczesna firma zbiera dziś ogromne ilości danych dotyczących własnej działalności oraz zachowań i preferencji swoich klientów. Sztuką jest dokonać właściwej ich analizy i spożytkować uzyskane informacje tak, by jak najbardziej przysłużyły się firmie.
Nowoczesna analityka biznesowa, zwana Analityką 3.0, pozwala na odkrywanie przyczyn zaistniałych zdarzeń, wychwytywanie prawidłowości, ale także, co niezwykle istotne, na tworzenie prognoz i predykcji, czyli przewidywanie, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Zastosowanie zaawansowanej analityki dla bardzo dużej ilości danych, umożliwia optymalizowanie swoich działań, lepsze planowanie biznesowe i budowanie przewagi konkurencyjnej.
Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych czy fałszowania faktur, a także zmniejszenie tzw. luki podatkowej. Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok I 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok II 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok III 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok I 22 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok II 22 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni