Poland
PL EN

Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok I, 22 czerwca 2017 r.

Click Here to proceed to the English website of this Educational Meeting,
where you can find all the descriptions and more information in English.
Rozwiązania
SORMA
Si5 jest rozwiązaniem klasy ERP bazującym na przeglądarce internetowej, które oferuje przedsiębiorstwom produkcyjnym zarówno nowoczesne odpowiedzi na potrzeby zarządzania oraz rozwoju biznesu i stawia czoła skomplikowanym międzynarodowym wyzwaniom.
Si5 poprawia osiągi przedsiębiorstwa, dzięki zarządzaniu, kontroli oraz planowaniu wszystkich procesów, poprzez wyszukiwanie najbardziej wydajnych oraz automatycznych odpowiedzi na potrzeby stale rozwijającego się rynku.
ERP jest coraz bardziej strategicznym elementem biznesu przedsiębiorstwa i z tego powodu musi być w stanie dostosować się do jego wymagań. Za pomocą Si5 możesz kierować wszystkimi funkcjonalnościami oraz sektorami biznesu.
Si5 jest rozwiązaniem dostępnym na całym świecie i umożliwia scentralizowanie danych ze wszystkich sektorów.
Si5 jest parametrycznym oraz elastycznym oprogramowaniem, dostępnym w wybranych konfiguracjach, które są znacznie szybsze i bardziej ekonomiczne.
Zarządzanie łańcuchem dostaw w Si5 ma na celu wsparcie firmy w radzeniu sobie z nabyciem zewnętrznych surowców, poprzez lepsze rezultaty nie tylko w kwestii ceny ale także jakości wdrażanych usług.
Si5 ułatwia wzajemne powiązania pomiędzy wszystkimi funkcjami przedsiębiorstwa, poprzez zagwarantowanie zdecydowanie bardziej płynnego przepływu informacji, którego główną korzyścią jest szybszy zwrot z inwestycji.
MERZ
MES Merz stanowi kompleksowe rozwiązania do zarządzania operacyjnego, śledzenia, planowanie oraz oceny produkcji. System informacji o produkcie daje doskonały przegląd aktualnego stanu produkcji oraz daje przewagę nad konkurencją w postaci wyraźnie wyższej efektywności produkcji. Tworzy to połączenie pomiędzy nadrzędnym systemem klasy ERP, a systemem zarządzania produkcją na poziomie poszczególnych maszyn, linii produkcyjnych i technologii.
MES Merz to wszystkie niezbędne dane w sieci – gdziekolwiek i zawsze. Jednocześnie selektywność informacji sprawia, że możliwe jest wykorzystanie tylko tych danych, które zostały wybrane na poszczególnych poziomach zarządzania oraz reagowanie tylko na odpowiednim poziomie.
MES Merz znajduje zastosowanie w szerokiej gamie przedsiębiorstw produkcyjnych (automotive, branża spożywcza, branża meblarska, inżynieria mechaniczna, przemysł farmaceutyczny, ...). Platforma oprogramowania jest zaprojektowana tak, aby móc spełniać określone wymagania odpowiadające charakterowi produkcji danej branży, bez konieczności rozwoju i wdrażania funkcjonalności, które są wspólne dla większości branż (raportowanie, wskaźniki OEE i KPI, moduły do zbierania danych przez różne kanały komunikacji, itp.). Koncepcja ta gwarantuje klientom, że dostępne są tylko rozwiązania naprawdę potrzebne – system jest zoptymalizowany w wymaganej funkcjonalności dla przyspieszenia oraz zoptymalizowania reakcji. MES Merz jest również bardzo pomocny w strategii produkcji LEAN i bez użycia papieru.
Orsoft
Orsoft tworzy oraz rozwija innowcyjne rozwiązania APS (Advanced Planning and Scheduling oraz SCM (Supply Chain Management) jako uzupełnienie dla SAP® ERP, SAP® SCM (PP/DS) oraz SAP S/4HANA.
Rozwiązania ORSOFT są wykorzystywane w procesie planowania produkcji, zarządzania łańcuchem dostaw, zarządzania danymi podstawowymi (MDM – Master Data Management) oraz planowania z uwzględnieniem wielu zasobów w szpitalach. Rozwiązania te tworzą przejrzystość łańcuchów logistycznych oraz wspierają decyzje planistów i managerów, uwzględniając cele strategiczne nadane przez użytkownika.
Rozwiązania ORSOFT są odpowiednie dla każdego typu przemysłu z uwzględnieniem procesów produkcyjnych takich jak – produkcja dyskretna, biologia, farmacja, automotive, ropa i gaz, produkcja jedzenia oraz napojów, etc.
Klientami ORSOFT są średniej wielkości firmy oraz międzynarodowe korporacje, które wykorzystują głównie SAP S/4HANA, SAP ERP lub inne wiodące rozwiązania ERP. W Polsce rozwiązania firmy ORSOFT wykorzystują m.in. Zentis oraz Lisner.
DELFOI
Delfoi Planner jest łatwym w użyciu, opartym na przeglądarce internetowej rozwiązaniem do zaawansowanego planowania i kontrolowania produkcji (APS) wraz z wizualizacją oraz funkcją monitorowania hali i funkcjonalnością zbierania danych (MES).
Oprogramowanie efektywnie wykorzystuje Internet w przemyśle (Internet of Things i Internet of Services) umożliwiając wymianę danych w czasie rzeczywistym pomiędzy zainteresowanymi stronami. Operacje produkcyjne i serwisowe prowadzone są online.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
Rejestracja na to Spotkanie Edukacyjne jest otwarta.
Przejdź do zakładki Rejestracja, aby się zarejestrować.
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok I
Termin: 22 czerwca 2017 r.
Wtorek, 08:00
Miejsce: Wrocław, Park Hotel Diament Wrocław ****
54–424 Wrocław, ul. Muchoborska 10
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: lunch dla uczestników, przerwa kawowa)
Język:
Spotkanie prowadzone w języku polskim
oraz w języku angielskim z tłumaczeniem
symultanicznym na język polski
Park Hotel Diament Wrocław ****
Organizatorzy Synergy Days:
Synergy Poland Sp. z o.o. Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
SORMA SpA Merz s.r.o. Orsoft GmbH Delfoi Oy Proxia Polska Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. MAGRA Spółka Jawna
Sponsorzy:
Spa Medical Dwór Elizy Księgarnia Internetowa Helion.pl Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o. AutoID Polska S.A. MAGRA Spółka Jawna
Big Data
 
Krystyna Zięba
Krystyna Zięba
Wiceprezes Zarządu
Virtual Technologies
IT Sp. z o.o.
W IT wszystko kręci się wokół Big Data. Każda współczesna firma zbiera dziś ogromne ilości danych dotyczących własnej działalności oraz zachowań i preferencji swoich klientów. Sztuką jest dokonać właściwej ich analizy i spożytkować uzyskane informacje tak, by jak najbardziej przysłużyły się firmie.
Nowoczesna analityka biznesowa, zwana Analityką 3.0, pozwala na odkrywanie przyczyn zaistniałych zdarzeń, wychwytywanie prawidłowości, ale także, co niezwykle istotne, na tworzenie prognoz i predykcji, czyli przewidywanie, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Zastosowanie zaawansowanej analityki dla bardzo dużej ilości danych, umożliwia optymalizowanie swoich działań, lepsze planowanie biznesowe i budowanie przewagi konkurencyjnej.
Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych czy fałszowania faktur, a także zmniejszenie tzw. luki podatkowej. Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok I 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok II 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok III 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok I 22 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok II 22 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni