Poland
PL EN

Konferencja w Poznaniu - Blok III, 25 lutego 2016 r.

Rozwiązania
Infor M3
Infor M3 to specjalistyczny system klasy ERP, przeznaczony dla wybranych branż takich jak: spożywcza, chemiczno-kosmetyczna, drzewno-meblarska, modowa, dystrybucja oraz serwis i wynajem maszyn i urządzeń. System dostarcza narzędzi niezbędnych do zarządzania działalnością firm o profilu produkcyjnym i dystrybucyjnym z w/w branż. Z pełnym systemem przedsiębiorstwa te mogą monitorować transakcje w całej organizacji, w tym działania produkcyjne, łańcuch dostaw, relacje z klientami i dostawcami, procesy magazynowe i dystrybucyjne oraz zarządzanie finansami. Infor M3 konsoliduje je w jeden spójny widok działalności.
System Infor M3 wyróżnia się spośród innych systemów ERP tym, że zawiera funkcjonalność specyficzną dla kilku wybranych branż. Oznacza to, że oprogramowanie bez zbędnych modyfikacji realizuje wymagane dla danej branży funkcje. Jest tak dlatego, że producent systemu - firma Infor - od lat rozwija system 'zaszywając' w nim doświadczenie lat pracy wielu konsultantów w wybranych branżach, z podziałem na ich mikro-specjalizację (np. specyfika działania wytwórców mięsa czerwonego, drobiu i ryb będzie się różniła między sobą).
Infor M3 jest w pełni zlokalizowany, przetłumaczony, ma zaplecze supportowe (lokalne i globalne) oraz wdrożeniowe (również lokalne i globalne). Jest łatwy w instalacji, nie wymaga kosztownych kastomizacji i odznacza się szybkim wdrożeniem. M3 pozwala na elastyczność w zarządzaniu złożonymi środowiskami, umożliwiając wprowadzanie szybkich zmian w dowolnym czasie. Stworzony w Javie, zapewnia również niezależność od platformy systemowej i sprzętowej. Jest to kompleksowy, scentralizowany system ERP, przeznaczony dla średnich i dużych producentów oraz dystrybutorów krajowych i międzynarodowych, obsługujący 19 języków i zlokalizowany dla +40 krajów.
W zestawie z platformą integracyjno-zarządczą Infor ION (Integration Open Network), Infor M3 stanowi kompletną ofertę dopasowaną do wymogów Klientów i zapewniającą elastyczność oraz intuicyjność całego rozwiązania. ION zapewnia możliwość integracji bardzo specjalistycznych rozwiązań oraz pozwala na łatwe uzyskiwanie informacji zarządczej na różnych szczeblach kierowania przedsiębiorstwem. Ponadto, ION zwiększa efektywność i intuicyjność pracy użytkowników poprzez pro-aktywne wysyłanie komunikatów i ostrzeżeń do całych grup zainteresowanych użytkowników. W budowie takiego rozwiązania zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne oraz doświadczenia wyszukiwarek internetowych takich jak Google, a także portali społecznościowych - np. Twitter czy Facebook. Dzięki takim właściwościom Infor M3 i ION, Klienci pracują z systemem w trybie podobnym do ich codziennych doświadczeń kontaktu z Internetem, również z urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet.
Producentem systemu Infor M3 i platformy ION jest firma Infor, która, z obrotami rzędu 2,8 mld USD, jest trzecim na świecie pod względem wielkości dostawcą aplikacji i usług biznesowych. Dzięki rozwiązaniom Infor już ponad 70 tysięcy przedsiębiorstw (dużych i średniej wielkości) może usprawniać operacje oraz intensyfikować rozwój w wielu sektorach przemysłu. W Polsce z systemu Infor M3 korzysta ponad 80 przedsiębiorstw z różnych branż. Jedynym partnerem Infor w Polsce, który oferuje Infor M3 (sprzedaż licencji, wdrożenie i opiekę powdrożeniową) jest firma Polish Consulting Company (PCC).
www.e-pcc.pl
www.infor.com
Infor M3 dla Branży Spożywczej Infor M3 dla Dystrybutorów Żywności Infor M3 Graphical Lot Tracker.pdf
JCommerce
Platforma Microsoft Business Intelligence (MS BI) to kompleksowe rozwiązanie zapewniające integrację danych, ich analizę, jak i zaawansowane raportowanie. Pozwala gromadzić informacje z różnych systemów i aplikacji w jednym miejscu zwanym hurtownią danych. Następnie wykorzystując arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel, platformę organizacyjną lub przeglądarkę WWW umożliwia przeglądanie raportów i analiz.
Grupa narzędzi MS BI używana jest na całym świecie. Ułatwia zarządzanie informacją w dużych organizacjach, a poprzez swoją uniwersalność i skalowalność wspiera również małe i średnie przedsiębiorstwa. W zależności od wielkości projektu i jego specyfiki dobierane są takie komponenty pakietu, które najbardziej odpowiadają potrzebom biznesowym Klienta. Jednocześnie rozwiązanie pozostaje otwarte na rozbudowę z wykorzystaniem nowych funkcjonalności w przyszłości
System oferuje użytkownikom biznesowym wiele funkcjonalności, m.in.:
  • Modelowanie – prototypowanie elastycznych modeli analitycznych;
  • Samoobsługowe BI – minimalizacja zaangażowania działu IT w proces tworzenia skomplikowanych modeli danych i raportów, dzięki wykorzystaniu PowerPivot i Power View ;
  • Raportowanie – pełen zakres funkcjonalności raportowych;
  • Analizy predykcyjne – identyfikacja trendów i przyczyny problemów w przedsiębiorstwie;
  • Integracja i zarządzanie danymi – pełna automatyzacja procesów ekstrakcji, przetwarzania i ładowania danych (ETL) z wielu rodzajów źródeł;
  • Big Data – wgląd w każdy rodzaj danych, niezależnie od ich rodzaju i rozmiaru;
  • Hurtownie danych – w pełni przygotowane środowisko do wdrożenia wysoce skalowanej i niezawodnej hurtowni danych;
  • Praca w grupie – optymalizacja współpracy, współdzielenie informacji z innymi pracownikami, zarządzania zasobami oraz szybkiego przeszukiwania danych;
  • Dostęp mobilny – zdalny dostęp do raportów, kokpitów menedżerskich i kart wyników na urządzeniach mobilnych;
  • Dane w chmurze – swobodne korzystanie z rozwiązań w chmurze (usługa Azure).
Vecto
Kompleksowa ochrona z de-duplikacją – Dell-EMC Avamar. Najnowsze rozwiązania Dell-EMC, z technologią deduplikacji danych, pozwalającą na redukcję miejsca w backupach dyskowych nawet do 200%.
W różnorodnych konfiguracjach rozwiązania Dell-EMC to profesjonalna i wygodna forma zabezpieczania całego środowiska sieciowego, oferująca zdecydowaną oszczędność czasu oraz kosztów.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
  • System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
  • Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
  • Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
  • Wielofirmowość;
  • Wielojęzyczność;
  • Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
  • Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
  • Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
  • Niski koszt utrzymania;
  • Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
  • Zgodność z GS1.
ExpertWMS ExpertMES Audyt Logistyczny
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Konferencja Synergy Poland:
Termin: 25 lutego 2016 r.
Czwartek, 09:15
Miejsce: Poznań, Hotel 500 Tarnowo Podgórne
62-080 Tarnowo Podgórne, ul. Poznańska 139
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: przerwa kawowa, bezpłatny parking)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Hotel 500 Tarnowo Podgórne
Organizator Generalny:
Synergy Poland Sp. z o.o.
Partnerzy Merytoryczni:
Instytut Logistyki i Magazynowania
Partnerzy Technologiczni:
iPCC sp. z o.o. Infor (Polska) Sp. z o.o. JCommerce S.A. Vecto Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. DataConsult Sp. z o.o. Abis Sp. z o.o. Sp.k. WDX Spółka Akcyjna
Sponsorzy:
Kompass Poland Sp. z o.o. Księgarnia Internetowa Helion.pl
Wdrożenie systemu klasy ECM
 
Zbigniew Błaszczyk
Zbigniew Błaszczyk
Prezes Zarządu
FEBIT
Co trzeba zrobić lub jakie warunki trzeba spełnić aby system ECM został skutecznie wdrożony?
Przede wszystkim organizacja chcąca wdrożyć u siebie system ECM musi odczuwać taką potrzebę. Dzieje się tak najczęściej wówczas, gdy osiąga ona takie rozmiary, że brak efektywnego przepływu informacji staje się poważnym problemem w bieżącej działalności i zaczyna być barierą dla dalszego rozwoju. Przyjmuje się, że przedsiębiorstwo ma zdefiniowaną strukturę organizacyjną z jasno zdefiniowanymi kompetencjami na poszczególnych stanowiskach, a procesy decyzyjne odbywają się według ściśle określonych reguł. Wówczas możliwa jest automatyzacja takich procesów za pomocą systemów informatycznych. Niezwykle istotna dla skutecznego wdrożenia systemu ECM jest pełne zaangażowanie decydentów i ich wsparcie dla procesu wdrożenia na wszystkich etapach. Kierownik projektu wdrożeniowego (...) Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych (...) Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Roadshow w Szczyrku 21 lipca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Patroni Medialni
Konferencja w Trójmieście 28 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni