Poland
PL EN

Warsztaty w Katowicach, 04 grudnia 2014 r.

Informacje
Synergy Poland zaprasza Państwa na Warsztaty:
Innowacyjne rozwiązania PLM/PDM/CAx elementem strategii
biznesowej nowoczesnego przedsiębiorstwa produkcyjnego.
Warsztaty adresowane są do przedsiębiorstw produkcyjnych zlokalizowanych na terenie południowej Polski. Zapraszamy kadrę zarządzającą, szefów produkcji, dyrektorów rozwoju oraz działy konstrukcyjne i technologiczne do bezpłatnego udziału w spotkaniu. Na spotkaniu omówimy wspólnie z partnerami możliwości lepszej kontroli cyklu życia produktu, a także zarządzania jego poszczególnymi etapami.

Głównym założeniem sytemu PLM (ang. Product Lifecycle Management) jest koordynacja zadań projektowych, gromadzenie oraz kontrolowanie informacji o produkcie i projekcie - jego cyklu życia.

Idea środowiska PLM zakłada:
  • Poprawę bezpieczeństwa danych;
  • Wyeliminowanie błędów i utraty danych;
  • Zwiększanie efektywności pracy działów R&D oraz działów okołoprojektowych
    (łatwiej zmieniać w świecie wirtualnym aniżeli w świecie rzeczywistym
    bazując na kompletnym BOM-ie produktowym);
  • Konsolidacje pracy;
  • Centralne zarządzanie wartościami intelektualnymi;
  • Wdrażanie nowych struktur organizacji pracy.

Atrybuty systemów PLM:
  • Tworzenie, projektowanie, iteracja, rewizja;
  • Dynamiczne zarządzanie zmianami;
  • Przejrzystość całego cyklu życia produktu;
  • Usystematyzowany ale elastyczny proces projektowy;
  • Kompletne zarządzanie strukturą danych, połączenie BOM MCAD i ECAD
    oraz umożliwienie dowolnych transformacji zestawień materiałowych;
  • Pełna struktura produktu na poziomie komponentu lub surowego materiału;
  • Iteracje, rewizje produktów i procesów oraz historia decyzji;
  • Skupienie na projekcie i wymaganiach konfiguracji;
  • Elastyczna struktura danych;
  • Możliwość przechowywania metadanych i dowolnych dodatkowych informacji o produkcie;
  • Obsługa złożonych powiązanie projektowych, dynamicznych relacji;
  • Przeszukiwanie bazy wiedzy i wyszukiwanie geometrii;
  • Wizualizacje, modele 3D, symulacje i animacje.

Atrybuty systemów CAD:
  • Modelowanie w pełni parametryczne;
  • Asocjatywność – zmiany przenoszą się automatycznie na wszystkie stadia projektu;
  • Tworzenie zespołów – montowanie komponentów oraz modelowanie w kontekście zespołu;
  • Obsługa dużych złożeń i mechanizmy ułatwiające pracę zespołową nad dużym projektem;
  • Tworzenie blach, automatyczne generowanie rozwinięć;
  • Generowanie fotorealistycznych obrazów bezpośrednio z dokumentacji technicznej;
  • Analiza kinematyki, dynamiki mechanizmu i tworzenie animacji;
  • Analiza wytrzymałościowa metodą elementów skończonych (MES);
  • Analiza ergonomii, zasięgu operowania, przestrzeni bezpiecznych mechanizmu;
  • Asocjatywne narzędzia modelowania koncepcyjnego, freestyle;
  • Modelowanie bezpośrednie;
  • Asocjatywne środowisko projektowania narzędzi oraz tworzenia
    technologii obróbki mechanicznej (CAM).


Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie moduł rozwiązania klasy ERP. Wciąż wiele firm (18%) w obszarze produkcji korzysta z rozwiązań opartych o arkusze Excel. Stopień wykorzystania rozwiązań specjalistycznych dedykowanych produkcji kształtował się następująco:
  • 21% wykorzystuje rozwiązania klasy MES;
  • 28% stosuje systemy SCADA;
  • 31% wykorzystuje aplikacje w obszarze utrzymania ruchu (CMMS);
  • 13% korzysta z systemów klasy APS;
  • 7% wykorzystuje technologię RFID;

Przedsięwzięcia inwestycyjne przedsiębiorstw dotyczą głównie planów wdrożenia rozwiązań klasy MES, CMMS, APS oraz systemów automatyki przemysłowej. W firmach tych pojawiły się także projekty wymiany całego systemu klasy ERP (25%), głównie ze względu na obszar produkcyjny lub wdrożeniem tylko modułu do zarządzania produkcją (8%).

Na spotkaniu zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
  • Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie produkcji (APS);
  • Gromadzenie danych o pracach i przestojach maszyn w czasie rzeczywistym (MES);
  • Mierzenie i analiza kluczowych wskaźników biznesowych (m.in.: OEE, KPI);
  • Wizualizacja procesów produkcyjnych (SCADA);
  • Utrzymanie ruchu – planowanie przeglądów maszyn,
    zarządzanie częściami zamiennymi, analizy predykcyjne (CMMS);
  • Monitoring zużycia mediów;
  • Automatyzacja i optymalizacja procesów produkcyjnych;
  • Śledzenie cyklu życia produktu (traceability).

Do udziału w spotkaniu zapraszamy zarząd i management przedsiębiorstw oraz organizacji,
chcących poznać techniki informatyczne wspierające procesy biznesowe, a w szczególności:
  • Prezesów i członków zarządów przedsiębiorstw sektora MSP i korporacyjnego;
  • Dyrektorów pionów merytorycznych, m.in. produkcji, technicznych, utrzymania ruchu,
    konstrukcyjnych;
  • Kierowników pionów automatyki i informatyki;
  • Kadrę inżynierską: Automatycy, elektrycy, konstruktorzy, mechanicy, programiści
    i operatorzy linii produkcyjnych.
Warsztaty Synergy Poland:
Termin: 04 grudnia 2014 r.
Czwartek, 09:00
Miejsce: Katowice, Hotel Arsenal Palace ****
41-500 Chorzów, ul. Paderewskiego 35
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: imienne certyfikaty, lunch dla uczestników, bezpłatny parking)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
Synergy Poland Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
Econocap Polska Sp. z o.o. Proxia Polska Sp. z o.o.
Sponsor Generalny:
Wydawnictwo Pascal
Sponsorzy:
Elektronika S.A. Księgarnia Internetowa Helion.pl Przedsiębiorstwo JOTKEL Vecto Sp. z o.o. Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
Wdrożenie systemu klasy ECM
 
Zbigniew Błaszczyk
Zbigniew Błaszczyk
Prezes Zarządu
FEBIT
Co trzeba zrobić lub jakie warunki trzeba spełnić aby system ECM został skutecznie wdrożony?
Przede wszystkim organizacja chcąca wdrożyć u siebie system ECM musi odczuwać taką potrzebę. Dzieje się tak najczęściej wówczas, gdy osiąga ona takie rozmiary, że brak efektywnego przepływu informacji staje się poważnym problemem w bieżącej działalności i zaczyna być barierą dla dalszego rozwoju. Przyjmuje się, że przedsiębiorstwo ma zdefiniowaną strukturę organizacyjną z jasno zdefiniowanymi kompetencjami na poszczególnych stanowiskach, a procesy decyzyjne odbywają się według ściśle określonych reguł. Wówczas możliwa jest automatyzacja takich procesów za pomocą systemów informatycznych. Niezwykle istotna dla skutecznego wdrożenia systemu ECM jest pełne zaangażowanie decydentów i ich wsparcie dla procesu wdrożenia na wszystkich etapach. Kierownik projektu wdrożeniowego (...) Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych (...) Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Konferencja w Krakowie 07 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Warsztaty w Katowicach 21 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Patroni Medialni
Konferencja w Katowicach 26 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Trójmieście 28 września 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni