Poland
PL EN

Warsztaty w Katowicach, 04 grudnia 2014 r.

Informacje
Synergy Poland zaprasza Państwa na Warsztaty:
Innowacyjne rozwiązania PLM/PDM/CAx elementem strategii
biznesowej nowoczesnego przedsiębiorstwa produkcyjnego.
Warsztaty adresowane są do przedsiębiorstw produkcyjnych zlokalizowanych na terenie południowej Polski. Zapraszamy kadrę zarządzającą, szefów produkcji, dyrektorów rozwoju oraz działy konstrukcyjne i technologiczne do bezpłatnego udziału w spotkaniu. Na spotkaniu omówimy wspólnie z partnerami możliwości lepszej kontroli cyklu życia produktu, a także zarządzania jego poszczególnymi etapami.

Głównym założeniem sytemu PLM (ang. Product Lifecycle Management) jest koordynacja zadań projektowych, gromadzenie oraz kontrolowanie informacji o produkcie i projekcie - jego cyklu życia.

Idea środowiska PLM zakłada:
  • Poprawę bezpieczeństwa danych;
  • Wyeliminowanie błędów i utraty danych;
  • Zwiększanie efektywności pracy działów R&D oraz działów okołoprojektowych
    (łatwiej zmieniać w świecie wirtualnym aniżeli w świecie rzeczywistym
    bazując na kompletnym BOM-ie produktowym);
  • Konsolidacje pracy;
  • Centralne zarządzanie wartościami intelektualnymi;
  • Wdrażanie nowych struktur organizacji pracy.

Atrybuty systemów PLM:
  • Tworzenie, projektowanie, iteracja, rewizja;
  • Dynamiczne zarządzanie zmianami;
  • Przejrzystość całego cyklu życia produktu;
  • Usystematyzowany ale elastyczny proces projektowy;
  • Kompletne zarządzanie strukturą danych, połączenie BOM MCAD i ECAD
    oraz umożliwienie dowolnych transformacji zestawień materiałowych;
  • Pełna struktura produktu na poziomie komponentu lub surowego materiału;
  • Iteracje, rewizje produktów i procesów oraz historia decyzji;
  • Skupienie na projekcie i wymaganiach konfiguracji;
  • Elastyczna struktura danych;
  • Możliwość przechowywania metadanych i dowolnych dodatkowych informacji o produkcie;
  • Obsługa złożonych powiązanie projektowych, dynamicznych relacji;
  • Przeszukiwanie bazy wiedzy i wyszukiwanie geometrii;
  • Wizualizacje, modele 3D, symulacje i animacje.

Atrybuty systemów CAD:
  • Modelowanie w pełni parametryczne;
  • Asocjatywność – zmiany przenoszą się automatycznie na wszystkie stadia projektu;
  • Tworzenie zespołów – montowanie komponentów oraz modelowanie w kontekście zespołu;
  • Obsługa dużych złożeń i mechanizmy ułatwiające pracę zespołową nad dużym projektem;
  • Tworzenie blach, automatyczne generowanie rozwinięć;
  • Generowanie fotorealistycznych obrazów bezpośrednio z dokumentacji technicznej;
  • Analiza kinematyki, dynamiki mechanizmu i tworzenie animacji;
  • Analiza wytrzymałościowa metodą elementów skończonych (MES);
  • Analiza ergonomii, zasięgu operowania, przestrzeni bezpiecznych mechanizmu;
  • Asocjatywne narzędzia modelowania koncepcyjnego, freestyle;
  • Modelowanie bezpośrednie;
  • Asocjatywne środowisko projektowania narzędzi oraz tworzenia
    technologii obróbki mechanicznej (CAM).


Według danych analitycznych BPC Group 64% przedsiębiorstw w zarządzaniu produkcją stosuje jedynie moduł rozwiązania klasy ERP. Wciąż wiele firm (18%) w obszarze produkcji korzysta z rozwiązań opartych o arkusze Excel. Stopień wykorzystania rozwiązań specjalistycznych dedykowanych produkcji kształtował się następująco:
  • 21% wykorzystuje rozwiązania klasy MES;
  • 28% stosuje systemy SCADA;
  • 31% wykorzystuje aplikacje w obszarze utrzymania ruchu (CMMS);
  • 13% korzysta z systemów klasy APS;
  • 7% wykorzystuje technologię RFID;

Przedsięwzięcia inwestycyjne przedsiębiorstw dotyczą głównie planów wdrożenia rozwiązań klasy MES, CMMS, APS oraz systemów automatyki przemysłowej. W firmach tych pojawiły się także projekty wymiany całego systemu klasy ERP (25%), głównie ze względu na obszar produkcyjny lub wdrożeniem tylko modułu do zarządzania produkcją (8%).

Na spotkaniu zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
  • Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie produkcji (APS);
  • Gromadzenie danych o pracach i przestojach maszyn w czasie rzeczywistym (MES);
  • Mierzenie i analiza kluczowych wskaźników biznesowych (m.in.: OEE, KPI);
  • Wizualizacja procesów produkcyjnych (SCADA);
  • Utrzymanie ruchu – planowanie przeglądów maszyn,
    zarządzanie częściami zamiennymi, analizy predykcyjne (CMMS);
  • Monitoring zużycia mediów;
  • Automatyzacja i optymalizacja procesów produkcyjnych;
  • Śledzenie cyklu życia produktu (traceability).

Do udziału w spotkaniu zapraszamy zarząd i management przedsiębiorstw oraz organizacji,
chcących poznać techniki informatyczne wspierające procesy biznesowe, a w szczególności:
  • Prezesów i członków zarządów przedsiębiorstw sektora MSP i korporacyjnego;
  • Dyrektorów pionów merytorycznych, m.in. produkcji, technicznych, utrzymania ruchu,
    konstrukcyjnych;
  • Kierowników pionów automatyki i informatyki;
  • Kadrę inżynierską: Automatycy, elektrycy, konstruktorzy, mechanicy, programiści
    i operatorzy linii produkcyjnych.
Warsztaty Synergy Poland:
Termin: 04 grudnia 2014 r.
Czwartek, 09:00
Miejsce: Katowice, Hotel Arsenal Palace ****
41-500 Chorzów, ul. Paderewskiego 35
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: imienne certyfikaty, lunch dla uczestników, bezpłatny parking)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
Synergy Poland Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
Econocap Polska Sp. z o.o. Proxia Polska Sp. z o.o.
Sponsor Generalny:
Wydawnictwo Pascal
Sponsorzy:
Elektronika S.A. Księgarnia Internetowa Helion.pl Przedsiębiorstwo JOTKEL Vecto Sp. z o.o. Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
Big Data
 
Krystyna Zięba
Krystyna Zięba
Wiceprezes Zarządu
Virtual Technologies
IT Sp. z o.o.
W IT wszystko kręci się wokół Big Data. Każda współczesna firma zbiera dziś ogromne ilości danych dotyczących własnej działalności oraz zachowań i preferencji swoich klientów. Sztuką jest dokonać właściwej ich analizy i spożytkować uzyskane informacje tak, by jak najbardziej przysłużyły się firmie.
Nowoczesna analityka biznesowa, zwana Analityką 3.0, pozwala na odkrywanie przyczyn zaistniałych zdarzeń, wychwytywanie prawidłowości, ale także, co niezwykle istotne, na tworzenie prognoz i predykcji, czyli przewidywanie, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Zastosowanie zaawansowanej analityki dla bardzo dużej ilości danych, umożliwia optymalizowanie swoich działań, lepsze planowanie biznesowe i budowanie przewagi konkurencyjnej.
Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych czy fałszowania faktur, a także zmniejszenie tzw. luki podatkowej. Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Virtual Trip w Łodzi - Blok I 27 kwietnia 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Virtual Trip w Łodzi - Blok II 27 kwietnia 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Poznaniu - Blok I 23 maja 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Poznaniu - Blok II 23 maja 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni
Konferencja w Kielcach 25 maja 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Patroni Medialni