Poland
PL EN

Roadshow w Tychach, 18 lutego 2014 r.

Rozwiązania
TRAX – Infor SyteLine
System Infor SyteLine jest nowoczesnym rozwiązaniem informatycznym wspierającym działalność firm produkcyjnych w branżach: metalowej, maszynowej, lotniczej, high – tech oraz elektronicznej. Dzięki systemowi Infor SyteLine, możecie Państwo w pełni monitorować działalność przedsiębiorstwa w zakresie: produkcji, gospodarki magazynowej, zakupów, sprzedaży oraz obsługi zobowiązań. Wybierając system Infor SyteLine, otrzymujecie Państwo instrument do profesjonalnego i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, który usprawni system produkcji, zwiększy wydajność i konkurencyjność firmy oraz pozwoli szybko reagować na zmieniający się rynek.
Aplikacja dostosowuje się do różnych typów produkcji od produkcji powtarzalnej do projektowania na zamówienie (produkcja typu ETO). Pozwala planować i harmonogramować produkcję w czasie rzeczywistym, synchronizować zamówienia z aktualnymi stanami magazynowymi i zdolnością produkcyjną firmy. System pozwala również monitorować stany magazynowe i utrzymywać je na niskim poziomie, ponieważ zapotrzebowanie magazynowe naliczane jest automatycznie w odniesieniu do wielkości zamówienia. W przypadku zwiększenia produkcji, system pozwala szybko obliczyć wielkość zapotrzebowania. Dzięki narzędziom do konfigurowania produktu, macie Państwo możliwość obsługi złożonych zamówień, ponieważ aplikacja pozwala łączyć poszczególne pozycje magazynowe w zestawy. Kompletowanie może odbywać się na etapie planowania produkcji, w zamówieniach klientów, projektach, zleceniach transferu (multi – site) oraz w zleceniach produkcyjnych.
Infor SyteLine pozwala zarządzać wszystkimi aspektami relacji z klientem - od wyceny po fakturowanie. Pozwala również analizować i przetwarzać dane potrzebne podczas planowania. Wszystkie możliwości systemu zostały dodatkowo wzbogacone o nowe formularze, które ograniczają liczbę kliknięć i ułatwiają użytkownikowi wprowadzanie dużej ilości danych. Atutem Systemu Infor SyteLine jest jego globalny zasięg oraz dostępność usług na całym świecie. Bez względu na lokalizację Państwa firmy, uruchomienie systemu będzie szybkie i efektywne, ponieważ rozwiązania systemowe są dostosowane do pracy w wielu językach, obsługi różnych walut oraz funkcjonowania zgodnie z lokalnymi przepisami prawnymi.
Zaawansowane planowanie i harmonogramowanie (APS) to aplikacja, dzięki której zamówienia będą wykonywane zawsze na czas, a rzeczywisty termin dostawy będą Państwo w stanie podać już w momencie przyjęcia zamówienia. Trzy kluczowe funkcje aplikacji Infor APS to: zaawansowane planowanie, zaawansowane harmonogramowanie i określanie planowanej daty dostawy produktu, która zostaje wygenerowana i skalkulowana przez system, na podstawie życia zakładu, jego zasobów i pozostałych wymagań. Do głównych możliwości aplikacji należy wielozadaniowość. Program tworzy plany materiałów i zasobów w jednym zintegrowanym kroku, który kieruje całą strukturą produkcyjną oraz każdym zamówieniem. System pozwala realizować możliwości zamówienia "od ręki", planuje zamówienia bez tworzenia zadań przy wyborze procesu produkcyjnego KANBAN lub JIT oraz umożliwia wgląd na wpływ lub zmianę zamówień w całym harmonogramie produkcji dzięki funkcjom: wpływ, „co jeśli” i „dlaczego opóźnienie” na materiały i zasoby.
Trax
TRAX BarCoder to proste w obsłudze oprogramowanie poszerzające standardową funkcjonalność systemu Infor SyteLine. Pozwala ono na rejestrację najczęstszych procesów zachodzących w działach produkcyjnym i logistycznym przedsiębiorstwa w najprostszy możliwy sposób, poprzez sczytywanie kodów kreskowych z dokumentów bezpośrednio generowanych z systemu.
TRAX BarCoder jest wyposażony w intuicyjny, graficzny interfejs użytkownika, który z powodzeniem może pracować zarówno na stacjonarnym komputerze jak i na terminalu przenośnym. Praca z modułem rozpoczyna się w momencie wyboru obszaru, w którym pracownik zamierza raportować określoną czynność, a następnie sczytaniu kodu kreskowego z identyfikatora pracownika, co odpowiada klasycznemu zalogowaniu się do systemu. Dzięki integracji aplikacji z systemem Infor SyteLine, rejestracja odbywa się automatycznie poprzez zczytanie kodu kreskowego określonej operacji i zatwierdzeniu całej czynności.
TRAX BarCoder został tak zaprojektowany, aby można go było uruchomić w klasycznej przeglądarce internetowej, a co za tym idzie mógł być uruchamiany praktycznie na każdym komputerze stacjonarnym oraz na urządzeniach mobilnych (palmtop, terminal, itp.). Dzięki wykorzystanej przy budowie aplikacji technologii, TRAX Barcoder może być z łatwością dostosowany do potrzeb klienta. Połączenie niskiej ceny i dużych możliwości oprogramowania TRAX Barcoder pozwoli Państwu w krótkim czasie zaobserwować korzyści płynące ze zwiększenia szybkości realizacji zadań poszczególnych działów.
TRAX BarCoder funkcjonuje w trzech obszarach: Rejestracji Zdarzeń Produkcyjnych, Logistyki oraz Rejestracji Czasu Pracy (RCP).
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Blumenbecker
Blumenbecker IPS jako partner firmy Wonderware oferuje wdrożenia systemów nadrzędnych bazujących na rozwiązaniach Wonderware System Platform oraz InTouch. Systemy nadrzędne (Supervisor) jak i systemy MES mogą być budowane w oparciu o przygotowane, sprawdzone platformy integrujące. Wspólna baza produktów pozwala na ich proste łączenie, konfigurowanie oraz centralne zarządzanie.
Bazując na Wonderware System Platform firma Blumenbecker IPS jest w stanie zaoferować nawet bardzo rozbudowane rozwiązania, wykraczające ponad standardowe komponenty dostarczane wraz platformą. Jest to możliwe dzięki doświadczonym, certyfikowanym programistom i wykorzystaniu przez nich możliwości ArchestrA Object Toolkit – programistycznego dostępu do systemów Wonderware, służącego do ich rozbudowy oraz tworzenia nowych komponentów. Firma dostarcza również narzędzia niezbędne w obszarach robotyki i sterowania.
SYSTEMY STEROWANIA
Sterowniki PLC:
  • SIEMENS;
  • Allen Bradley;
  • Fanuc;
  • Beckhoff.
Standardy sieci przemysłowych:
  • Profibus;
  • Interbus;
  • Profinet;
  • Ethernet;
  • DeviceNet.
Systemy wizualizacji:
  • Intouch;
  • WinCC.
ROBOTYKA
Główne obszary działania:
  • Tworzenie własnych aplikacji dla robotów KUKA, ABB, Fanuc, Kawasaki, Universal Robots;
  • Dostawa kompletnych stanowisk zrobotyzowanych wraz z osprzętem mechanicznym i zabezpieczeniami;
  • Optymalizacja istniejących już linii i stanowisk zrobotyzowanych;
  • Programowanie oraz symulacje off-line.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
Econocap Polska
Oferowane przez Econocap Polska rozwiązania CAD/PLM znajdują zastosowanie w przedsiębiorstwach branży metalowej / maszynowej i potrafią między innymi:
  • Zarządzać globalną informacją o tworzonym produkcie na każdym etapie procesu;
  • Zarządzać konfiguracją produktów;
  • Tworzyć i kontrolować automatyczne procedury wprowadzania zmian;
  • Zarządzać procesem projektowym i technologicznym;
  • Tworzyć informację projektową za pomocą rozwiązania CAD – Creo firmy PTC;
  • Zarządzać łańcuchem dostaw i kosztem produktu.
W zakresie analiz CFD - oprogramowanie Flow-3D umożliwia m.in. przeprowadzanie symulacji procesów w branży odlewniczej, w tym odlewnictwo:
  • Wysokociśnieniowe;
  • Niskociśnieniowe;
  • Grawitacyjne dla form trwałych oraz piaskowych;
  • Odśrodkowe;
  • Ciągłe;
  • Metodą pełnej formy;
  • Metodą wytapianych modeli;
  • Utwardzanie rdzeni piaskowych.
Przykładowe referencje branży metalowej:
  • PCO S.A. (CAD/CAM);
  • Przedsiębiorstwo Remontowe Maszyn i Armatury Masz-ZAP Sp. z o.o. (CAD/CAM/PLM);
  • VTS Polska Sp. z o.o. (CAD/PLM);
  • Iwamet Sp. z o.o. (Flow-3D);
  • Nemak Poland Sp. z o.o. (Flow-3D).
Roadshow Synergy Poland:
Termin: 18 lutego 2014 r.
Wtorek, 09:00
Miejsce: Tychy, HOTEL ARENA
43-100 Tychy, ul. Gen. de Gaulle'a 8
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: imienne certyfikaty, lunch dla uczestników, bezplatny parking)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
TRAX S.A. Proxia Polska Sp. z o.o. Abis Sp. z o.o. Sp.k. Blumenbecker IPS Polska Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. Econocap Polska Sp. z o.o.
Sponsorzy:
Przedsiębiorstwo JOTKEL Vecto Sp. z o.o. Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o.
Big Data
 
Krystyna Zięba
Krystyna Zięba
Wiceprezes Zarządu
Virtual Technologies
IT Sp. z o.o.
W IT wszystko kręci się wokół Big Data. Każda współczesna firma zbiera dziś ogromne ilości danych dotyczących własnej działalności oraz zachowań i preferencji swoich klientów. Sztuką jest dokonać właściwej ich analizy i spożytkować uzyskane informacje tak, by jak najbardziej przysłużyły się firmie.
Nowoczesna analityka biznesowa, zwana Analityką 3.0, pozwala na odkrywanie przyczyn zaistniałych zdarzeń, wychwytywanie prawidłowości, ale także, co niezwykle istotne, na tworzenie prognoz i predykcji, czyli przewidywanie, czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Zastosowanie zaawansowanej analityki dla bardzo dużej ilości danych, umożliwia optymalizowanie swoich działań, lepsze planowanie biznesowe i budowanie przewagi konkurencyjnej.
Czytaj Więcej »
System ERP a zmiany w prawie
podatkowym w 2017 roku
Jakub Czyżkowski
Szymon Pociask
ERP Consultant
& Team Leader
JCommerce SA
W nadchodzącym roku przedsiębiorców czeka sporo zmian w prawie podatkowym, z których wynikają nowe obowiązki w zakresie przekazywania informacji do urzędu skarbowego.
Już od 1 stycznia 2017 roku mali i średni przedsiębiorcy będą mieli obowiązek comiesięcznego przesyłania deklaracji VAT w formie jednolitego pliku kontrolnego (JPK), a więc w formie elektronicznej. Za niedochowanie tej formy grozi kara do 40 tyś złotych, więc nie warto zwlekać z wdrożeniem systemu, który zapewni obsługę deklaracji podatkowych, zgodną z wymogami Ministerstwa Finansów.
To jednak nie koniec zmian, ponieważ na przyszły rok planowane jest także uruchomienie Centralnego Rejestru Faktur (CRF), a także przymiarki do wdrożenia elektronicznych faktur i e-paragonów. Wszystkie te rozwiązania mają na celu usprawnienie walki z wyłudzeniami VAT w formie przestępstw karuzelowych czy fałszowania faktur, a także zmniejszenie tzw. luki podatkowej. Czytaj Więcej »
Obieg dokumentów jednym z najbardziej
wieloznacznych i nieprecyzyjnych terminów
Marcin Kowalski
Marcin Kowalski
Prezes Zarządu
Archman Sp. z o.o.
Na rynku funkcjonuje bardzo wiele określeń, które krążą wokół tego samego obszaru tematycznego. Niektóre z nich to: obieg dokumentów, archiwizacja dokumentów, obieg pracy, workflow, ECM (Enterprise Content Management), BPM (Business Process Management). Konia z rzędem temu, kto potrafi usystematyzować te terminy pokazując jakie dzielą je różnice. Jeszcze trudniejszym zabiegiem byłoby jednoznacznie sklasyfikowanie systemów informatycznych (np. ten służy do BPM a ten do Workflow).
A gdyby na to spojrzeć od innej strony? Co łączy te terminy? Do czego firmy potrzebują takich systemów? Czy tylko po to aby usprawnić sobie tradycyjny obieg pism, faktur, czy umów? A jeżeli nie, to jakie są następne etapy? I najważniejsze pytanie: jakich kryteriów używać przy wyborze systemu, który w przyszłości ma służyć wparciu bliżej nieokreślonych obszarów? Czytaj Więcej »
Partnerzy Technologiczni 2007 – 2017:
Patronat Medialny 2007 – 2017:
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok I 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok II 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Chorzów, Blok III 20 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok I 22 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni
Synergy Days 2017 – Wrocław, Blok II 22 czerwca 2017 r. Informacje Agenda Organizatorzy Rozwiązania Rejestracja Sponsorzy Prezenty Patroni Medialni