Rozwiązania – Konferencja w Katowicach, 11 czerwca 2013 r. – BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.

Konferencja w Katowicach, 11 czerwca 2013 r.

Rozwiązania
IFS
System IFS Applications™ zapewnia pełną obsługę planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (EAM) i zarządzania obsługą serwisową (ESM). Rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości działania firmy, ułatwia rozszerzenie oferty, skali oraz zasięgu działania.
Charakterystyka:
  • Szeroka funkcjonalność branżowa oraz obsługa procesów związanych z finansami, zarządzaniem zasobami ludzkimi i relacjami z klientami;
  • Atrakcyjny, intuicyjny i wygodny interfejs IFS Aurena umożliwiający pracę w systemie z dowolnego urządzenia;
  • Możliwość wdrożenia w modelu SaaS (Software-as- a-Service - oprogramowanie jako usługa) lub lokalnie (on-premise);
  • Wsparcie działań globalnych i przejrzystość procesów biznesowych - pełny przegląd działalności całej firmy;
  • Technologia IoT i rejestracja danych w czasie rzeczywistym na potrzeby predykcyjnego zarządzania usługami serwisowymi;
  • Architektura wielowarstwowa (LAA), niskie koszty eksploatacji systemu, proaktywne zarządzanie jakością i ciągła innowacyjność dzięki regularnym aktualizacjom.
IFS Applications™
Axence
Axence nVision® to profesjonalne oprogramowanie do monitorowania i zarządzania zasobami IT niezależnie od wielkości infrastruktury sieciowej. Składa się z pięciu modułów funkcjonalnych: Network, Inventory, Users, HelpDesk oraz DataGuard. Umożliwia kompleksowe monitorowanie sieci i aktywności użytkowników, inwentaryzację sprzętu i oprogramowania, zdalną pomoc techniczną oraz ochronę danych przed wyciekiem.
Program można pobrać w pełni funkcjonalnej wersji bez ograniczeń czasowych i limitu monitorowanych urządzeń sieciowych. Dodatkowo, dzięki 10 darmowym Agentom nVision, użytkownicy mogą kompleksowo zarządzać siecią złożoną z dziesięciu stacji roboczych. Axence nVision 9 Wsparcie Techniczne Axence
ABB
Manufacturing Execution System firmy ABB (o nazwie CPM) to modułowe rozwiązanie integrujące wszystkiesystemy produkcyjne. MES ABB zapewnia podgląd w czasie rzeczywistym, nadzorowanie, wykonywanie, śledzenie, raportowanie i optymalizację procesów produkcyjnych. Rozwiązania wpływają na obniżenie kosztów działalności przedsiębiorstwa poprzez lepsze planowanie, nadzorowanie i zarządzanie produkcją. Jako wiodący dostawca rozwiązań automatyki, ABB ma szeroką wiedzę w dziedzinie dyskretnych, ciągłych i hybrydowych gałęzi przemysłu.
ABB oferuje rozszerzone wsparcie systemu MES oraz zapewnia długi czas życia produktu, co powoduje, że wybór rozwiązania MES ABB oznacza dobrze zainwestowane fundusze.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Proficy
W chwili obecnej rozwiązania Proficy to ponad 350 000 licencji zainstalowanych na świecie i ponad 4500 licencji w Polsce. Dystrybuowane przez VIX Automation rozwiązania znalazły zastosowanie w ponad 800 zakładach przemysłowych w kraju, praktycznie we wszystkich dziedzinach przemysłu i gospodarki komunalnej.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
ArchiDoc
ArchiDoc S.A. zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę procesów back-office opartą o nowoczesne rozwiązania informatyczne: aplikacje kancelaryjne, kategoryzacja i dystrybucja dokumentów papierowych i elektronicznych, rejestracja korespondencji, raportowanie statusów, elektroniczne repozytorium dokumentów (DMS), zarządzanie dokumentacją papierową, elektroniczny obieg dokumentów/zarządzanie procesami (BPM), system wsparcia (Help-desk) oraz system nadzoru obiegu korespondencji.
IBM
QRadar SIEM — system SIEM nowej generacji — realizuje znacznie szerszą strategię monitorowania i analizy zabezpieczeń opartą na wykorzystaniu informacji o przepływach danych w sieci i ich dokładnych analizach. QRadar SIEM jest jedynym rozwiązaniem zapewniającym widoczność danych z warstwy aplikacji (Layer 7) oraz udostępniającym narzędzia do wszechstronnej analizy przepływu danych — czyli funkcje niezbędne do obserwacji i interpretacji aktywności w sieci oraz odpowiedniego reagowania na tę aktywność. QRadar SIEM pozwala wykryć zagrożenia niedostrzegalne dla innych rozwiązań, skutecznie egzekwować zgodność z przyjętą strategią i przepisami prawa oraz zminimalizować zagrożenia dla usług, danych i zasobów.
Guardium
InfoSphere Guardium to wyjątkowe rozwiązanie, które obejmuje swoim działaniem cały cykl ochrony baz danych oraz monitorowania ich zgodności z przepisami. Produkt ten – wyposażony w ujednoliconą konsolę internetową, wewnętrzne repozytorium danych oraz system automatyzacji przepływu pracy
Appscan
Oprogramowanie IBM Rational do zapewnienia bezpieczeństwa aplikacji WWW pomaga specjalistom w dziedzinie informatyki i bezpieczeństwa skutecznie chronić systemy przed atakami i wyciekiem danych. Jeśli organizacja wykorzystuje aplikacje WWW do gromadzenia lub wymiany danych osobowych lub objętych szczególną ochroną, specjaliści od zabezpieczeń muszą sprostać licznym trudnym wyzwaniom. Włączenie zespołów programistycznych i zapewnienia jakości do procesu testowania bezpieczeństwa przyczynia się do powstawania bezpieczniejszych aplikacji, przy utrzymaniu rozsądnego poziomu kosztów.
Rozwiązania IBM Rational do zapewnienia zgodności serwisów WWW z przepisami automatyzują skanowanie i analizę treści pod kątem zgodności z przepisami o ochronie danych, ułatwieniach dostępu i innymi regulacjami branżowymi, takimi jak amerykańskie ustawy Sarbanes-Oxley czy HIPAA, jak również wewnętrznymi normami jakości aplikacji WWW.

Konferencja BPC GROUP POLAND:
Termin: 11 czerwca 2013 r.
Wtorek, 09:00
Miejsce: Chorzów / Katowice, Hotel Arsenal Palace
41-500 Chorzów, ul. Paderewskiego 35
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
(w tym: imienne certyfikaty, lunch dla uczestników)
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o. Axence Sp. z o.o. Sp.k. ABB Sp. z o.o. Proxia Polska Sp. z o.o. VIX Automation Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. Abis Sp. z o.o. Sp.k. ArchiDoc S.A. IBM Polska Sp. z o.o.
Sponsorzy:
Kompass Poland Sp. z o.o. Vecto Sp. z o.o.